Friday, October 13, 2006

Trötthet



Idag, fredagen den 13:e tydligen, så försov jag mig. Rejält. Min närmsta chef på bygget ringde och väckte mig runt 07:50. Jag börjar 07:30 och det tar 50 minuter att ta sig till jobbet - om man har planerat resvägen eller om man har flyt. Jag hade inte flyt, jag anlände till arbetsplatsen runt 09:07 någon gång. Utan kaffe och med en frisyr som bara kunde beskrivas med ordet "tragikomisk".

Nu, under min eftermiddagsrast runt tvåsnåret så började jag reta henne för hennes skrivbord. Hon säger alltid åt mig att jag ska städa mitt för att det ser kaotiskt ut, jag säger bara "Ur kaos föds ordning". Till poängen, om mitt skrivbord ser kaotiskt ut ser hennes ut som en skyttegrav under andra världskriget. Det är saker överallt och bannemig om jag inte tror att jag såg ett avsprängt finger ligga där i röran. "Jag har precis städat" sa hon och jag nickade triumferande. Sen fortsatte hon "Men seriöst, hur ska vi råda bot på din trötthet?". Där nånstans erkände jag mig besegrad och begav mig till min plats igen.

Sen började det mailas, så jag tänkte delge mig av dagens mail i frågan. Det är min uppdatering då det är fredag och ont om tid.

Från: Chefen
Till: Gustav
Hur skulle de va om vi alla sket i å gå upp bara för att man är trött?
Ja vet ju själv att inte e ja särskilt pigg på å gå upp, men……..


Från: Gustav
Till:Chefen
Inte direkt så att jag ”sket” i att gå upp i ottan för att jag inte ville. Det var snarare så att jag inte vaknade på grund av glömska då jag ej hade satt alarm kvällen innan.

Hur ordnar man detta? Jo, jag börjar sätta alarmen veckovis istället för kvällsvis. Fram tills nu har jag satt alarmen kvällen innan beroende på min trötthetsfaktor, detta är en lyx jag ej kommer att förunna mig längre då det tydligen resulterar i överdriven sömnkonsumtion.

Med vänlig hälsning

Trötter


Från: Chefen
Till: Gustav
Bra!
Modigt att inte sätta larmet, trodde du på rikt att du skulle vakna utan då eller?

Då behöver ja inte börja dagen med att ringa dig varje morgon? :)


Från: Gustav
Till: Chefen
Alltså, ett personligt ”VAKNA DIN SOPSÄCK” som skriks i luren varje morgon är aldrig helt fel.

Men det är nog inte nödvändigt, kommer jag för sent igen ska jag uppfinna en robot som nyper mig mellan benen varje morgon. Det tar nog hand om problemen, dessutom kan jag bli känd operasångare som sopran efter ett par år.

Två flugor i en smäll.


Ville bara poängtera att jag verkligen är ett fullfjättrat pucko.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jävla blogger.
Blev fel webbadress i länken.

13/10/06 06:51  
Anonymous Anonymous said...

Du förgyller min dag med dina roliga bloggar! =) Tack!

13/10/06 10:40  

Post a Comment

<< Home