Monday, September 11, 2006

Åhum, min sång är dum



Det var en gång, för länge sedan, någon gång innan Kristi födelse. Ungefär några miljoner år innan så fanns det dinosaurier som härjade runt om på jorden, det var någon gång då som jag lät mitt hår växa. Jag såg fram tills nyligen ut som ett vilt buskage på knoppen, det var föga hett. Jag kunde nog liknas vid en extraordinärt hårig råtta som använde "Rogaine Forte" och hårförlängningar. Det var kaos, jag började nästan tro att det började bildas en civilisation med folk som byggde hus och uppfan el. Det kunde slutat illa.

Jag klippte mig iallafall vilket för mig till själva klippningsprocessen. Man har bannemig inte en jävla aning om vad dom ska göra med håret. Man säger kort, dom frågar hur kort. Inte fan vet jag hur kort jag vill ha det, jag vill bara bli av med skiten, jag är ingen expert på hur jag ser ut utan hår. Det är nog inte hon heller men hon är säkerligen bättre än vad jag är på att veta vad jag passar i. Jag tycker jag passar bättre i keps, vilket säger en jävla massa för jag passar verkligen inte i keps. Jag ser ut som skurt fast inte lika grön.

"Blir den här längden bra" säger dom och håller upp lite hår. "Visst" säger man och nickar lite glatt. Senare, efter en massa sågande, svetsande och allt vad dom nu gör så har man helt plötsligt inget hår kvar. "Blev den här längden bra?" frågar dom, "Nä, jag vill gärna ha det lite längre" kan man inte gärna svara utan man får svälja sin stolthet och klämma ur sig "Kanon! Dig ska jag klippa mig hos fler gånger". Det bästa idag var dock att jag fick klippa mig hos världens kanske snyggaste frisörska. Det negativa med detta var att jag inte kunde säga nej till tjejen. Vilket suger, för man ska leva i ett ickesexistiskt samhälle där skönhet eller kön inte spelar någon roll. Eller hur.

Så nu sitter jag här, med en välfriserad topp och undrar vad som ska hända när jag fixat frisyren. Kommer jag se ut som en plockad höna eller en hunk? Det sistnämnda är en omöjlighet, vilket lämnar mig med alternativ ett. Ah, ska bli skönt att visa sig på stan i form av en plockad höna. Ser verkligen fram emot det.

Fan vad snygg hon var.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home