Wednesday, August 30, 2006

"Lilljansskogen" - Herr Besserwisser


Sabla besserwissrar! Kommer här och rättar mig när jag skriver massa strunt. Man blir ju nästintill förbaskad! Nä, faktiskt inte, ganska kul att bli rättad. Trist bara att man inte direkt lär sig någonting av att bli rättad. Jag var tvungen att dubbelkolla hur the man the myth the Simon hade skrivit ordet i titeln. Det vill säga, jag kommer säkerligen fortsätta att stava fel på skogjäveln. Jag har även stora problem med att säga "Begå självmord" även fast jag har blivit rättad ungefär tvåhundratio gånger när jag har sagt "Ta självmord".

I dag är en så'n där dag när man har lust att ta livet av en bäver med tuppkam. Helt seriöst, allting går åt pipan. Folk ringer in till mig och har de dummaste frågorna jag någonsin har stött på. Här är några spännande exempel:

"Hur många lysrör använder ert Företag - på ett ungefär?"
"Jag undrar vem jag ska kontakta när det gäller cirkusbiljetter"
"Hej, det gäller månadens bok"

Vadå lysrör? Vadå cirkusbiljetter? Och denna infernaliska bok! Att folk inte kan använda sin telefonapparatur på ett korrekt sätt. Nu kom jag och tänka på en sak, vad är en blog till för? För att roa andra? För att skriva om någonting man är irriterad på? Eller för att beskriva ens vardag?

Att läsa om någons vardag är ungefär lika roligt som att ha sex med en pommfritt om man är tjej eller en burk makaroner som kille. Så det går ju bort. Dock så gör jag ju detta, jag måste tänka över mina prioriteringar.

Roa andra? Är väl svårt i dagens samhälle då det enda som räknas som humor är sex med getter och andra obskyra upptåg. Jag gör väl mitt bästa genom att beskriva en massa idiotiska saker, händelser och saker jag stör mig på. Jag stör mig på reklamen "Bob älskar barn, barn älskar Bob". Den stör mig något oerhört, att en saft kan vara en pedofilistiskt clown visste jag inte.

Saker man är irriterad på? Det finns ju massor med saker, gäller bara att kunna sätta fingret på dem. Bob är ju ett exempel jag kom på i bara farten. Faktumet att man måste ha flytväst för att gå på herrtoaletten på en pub är inget jag dyrkar heller.

Det saknas en punchline och sex stycken bilder. So sue me.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home