Thursday, August 17, 2006

Spindelbjörnen på nya äventyr


Jaha, så var det ännu en sådan här helt underbar dag. Kan nog dra till med att den är makalös! I går var jag hos tandläkaren och dom får ju helt klart provision på smärta.
”Du har jätte fina tänder, men…” 10 minuter senare har dom hittat 26 saker som måste ordnas upp. Jaha tänker jag och ligger där i stolen. Sen kommer borrar och mackapärer från alla världens håll fram. Efteråt kommer frågan:
”Vill du ha bedövning när vi borrar? Du klarar dig nog utan”.
Ahapp, det gör jag säkert, men om någon kommer fram och säger ”Jag tänkte slå dig med den här plankan, du kan göra det med eller utan bedövning, du klarar dig nog utan dock” så skulle jag med största sannolikhet välja alternativ nummer ett.
”Jo tack, bedövning skulle sitta fint” var alltså mitt slutgiltiga svar.
Varför i helskotta skulle jag inte vilja ha bedövning? För att skryta för mina vänner?

-”Shit grabbar, jag var hos tandläkaren och totaldissade bedövning. Fett manligt!”
-”Du är en idiot”

Vilket man faktiskt skulle varit. Varför låta något göra ont när det inte behöver göra det? Och kom inte med ”Lite smärta har ingen dött av”, säg det till de människor som torterats till döds, där får du nog en invändning eller två.

I dag så vaknade jag sent och har tur som lever. Det är bra, man ska ha ett par nära döden upplevelser per år, makes you feel alive på något sätt. Jag hade nämligen satt ett alarm till 05:55 (tänkte ta lite sovmorgon )och det andra var 06:00. Det jag gör är att jag går upp, sätter på vattnet på spisen och går och snoozar i 5 minuter så att vattnet kokar upp. Bra rutin, jag vet. Problemet i morse var förstås att det andra larmet var satt till 16:00. Needless to say vaknar jag senare än planerat, det vill säga 07:30 (tiden jag börjar). Nu har vattnet torrkokat och kastrullen ser lite halvt som halvt kinkig ut.
På med kepsen, in med tandborsten och fram med rakhyveln. Fort ska det gå! Skär mig två gånger under rakningen men ser relativt nöjd ut i alla fall. Glider ut på gatan och efter halva sträckan inser jag att jag har en blodfläck stor som en mindre apelsin på kinden. Får lite på tröjan. Sexy.

Snart försvinner den vackra utsikten. Det suger.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag har faktiskt lagat en tand utan bedövning en gång. "du behöver ingen bedövning för det här" sa min tandläkare. "Är du säker?" frågade jag. "visst, jag är ju tandläkare" svarade han. Och det var sant. Sen skulle han ju inte två kilometer in i min tand och gräva... men endå..

18/8/06 20:40  
Anonymous Anonymous said...

Fett Macho! Kostar ju typ 500 spänn att laga en tand, lika bra att dom får punga ut med så mycket som möjligt för arbetet :P Bedövning rules!

19/8/06 05:05  

Post a Comment

<< Home