Wednesday, August 16, 2006

Nu kan även ickebloggare kommentera, TJOHO!



Hyvää huomenta, guten morgen, buenos dias, ni(?) hao(?), bonjour, good morning, mirëmëngjesi, dobro jutro, صباح الخير, καλημέρα, доброе утро och günaydın! God morgon min rumpa, när jag kom till jobbet råkade jag lägga in City i kylen istället för min mat. Efter ungefär en halv sekund kom jag på vad sjutton jag höll på med och gjorde ett snabbt byte. Needless to say så blev tidningarna förskräckta. Ja, jag har två City med mig till jobbet, i dag är det torsdagskryss! Undrans om skönheten som sitter bakom mig kommer i dag, hon var lite krasslig. Vi får hoppas det, för jag ska till tandläkaren, vilket inte kommer gå ifall det saknas en person. Håller tummarna. Dessutom vill jag ha någon att sammarbeta med när det gäller krysset, jag är trots allt nästintill sämst när det kommer till pyssel och knåp, såsom korsord.

"Kommer från kossra Mu på 5 bokstäver"
- Läder?
- Kött? Attans, bara 4 bokstäver (suddar)
- Mocka? Nä, kommer väl från något ann... Vänta nu här... Illrar?
- Latte? Hmmmm... Nä, det kommer från automaten...
Därefter kommer det alltid någon och lägger sig i genom att skrika MJÖLK och slå mig lite sådär kärleksfullt i bakhuvudet. Vilket i själva verket gör lite ont, men man ler och tar det som en man iallafall. Sen gråter man sig till sömns senare helt enkelt.

Nuförtiden är det så sabla inne att data på nätet och genom annonser i tidningar så jag har kommit på ett par saker man bör undvika.

"Gillar att klä mig i sparkdräkt och sockerplast, mina hobbies är lego och ultrablodiga filmer"
Finns nog en risk för att ovanstående kontakt har en skruv lös. Det eller att han är 5 år gammal. Han har dock fortfarande en skruv lös.

"Jag gillar långa promenader i månskenet över glödande kol i mina sockerplast"
Antagligen samma person igen, men var inte för säker. Sockerplast är på modet har jag hört. Om än det låter exotiskt, så är det lagom så upphetsande att gå till sängs med någon som luktar barbaque och bränd polyester.

"På fritiden brukar jag ta på mig en skidmask och åka till banken med mina vänner. Tycker även om att fiska."
Alltid bra med hobbies, men låter lite oroväckande. Tror människan är vegeterian.

"Jag älskar att baka kakor, skjuta oskyldiga djur, bygga utedass och hetsäta apelsiner"
Människan har ju helt seriöst problem med apelsiner.

"Jag och min kanin Stampe..."
VÄNTA NU HÄR! Det är den där rödhåriga korpulenta tjejen från Baren som var helt jävla tokig!!! Hej kom och hjälp mig, varför kom jag och tänka på henne? Och vad hette hon? Hon saknade fan en hel del indianer i kanoten. Hon hade fan inte ens en kanot.

Nu blev jag helt bombsäker på att det är hon som har skrivit alla ovanstående annonser. Jisses, människan är ju tydligen smått störd. "Hon heter Berit men jag kallar henne Beirut för att hon är så bombad".

1 Comments:

Blogger Gustav said...

Kom på att hon hette Kanin-Sandra i efterhand? Tokigare schl**a får man dock leta efter!

17/8/06 00:52  

Post a Comment

<< Home