Tuesday, August 15, 2006

Relalalaxa...



"Tryck på paus och softa, för det gör man ju för sällan, alldeles för ofta. Skäl för bråttom, finns det för gott om så låt mig nu istället rabbelibabla nå't om motiv, för att relalaxera, aa det känns bra, behöver vi flera? Nej, sjunk ihop och tona ner och låt Just D loopen döva er. //...//Då får jag hellre sparken, tar en kasse till parken, slår mig ner på marken, och öppnar en stark en".
Fan, sista linjen dom droppar i den låten där är ju riktigt tung. Leve Just D!

Jag kom och tänka på en sak när jag spatserade genom regnet i morse, tänk om man fick ett val här i livet. Man fick välja mellan att ha sex med världens fulaste tjej/kille och ha 5% chans att få AIDS eller världens snyggaste tjej/kille och ha 20% chans till att få AIDS. Undrans vad man skulle välja. Självbevarelsedrift finns det något som heter, men minnet av 5%aren skulle nog öka självmordsbenägenheten så pass att man säkert skulle komma upp till 20% morti(döds)faktor iallafall. Snacka om nitlott dock, att grottdyka i lårviken och få en sjukdom. Tur att man lever i ofrivilligt celibat.

Jag ogillar faktumet att jag har lagt mitt liv i SL:s händer. De ska jävlas med mig varje morgon. I går så missade jag bussen och fick stå och vänta i 9 minuter. Det haglade dessutom, eller nej det gjorde det inte, men det duggade. Close enough. Då fördes tanken till alternativa resvägar, tänk om man skulle hoppa stylta! Kanske lifta? Lär vara ovanligt med folk som liftar från S:t Eriksplan till Karolinska. Gå är nog det vettigaste alternativet, tar ju trots allt bara runt 20 minuter. Fast jag har världens sämsta lokalsinne, så skulle nog ta en 40. Fråga vem som hellst och de skulle förtälja att jag skulle kunna gå vilse på ett utedass.

I dag så hade de bytt stil på bussen, alla som åker blå buss vet att 3:an och 2:an skiljer sig från 4:an i dekorativ utsmyckning på insidan. I dag blåste dom mig genom att sätta 4:ans inredning i 3:an, varpå jag trodde jag hoppat på fel buss. Som tur var orkade jag inte bry mig och fortsatte åka med vald buss, vilken visade sig vara rätt. Sabla SL, smisk ska dom ha. Inget kaffe hade jag hemma heller. Var en bra morgon trots allt, mousset höll sig på sin kant och jag tror jag kom ihåg allting jag skulle ha med mig. Förutom möjligtvis pepparsprej.

Dagens horoskop ber mig hålla käften och City's krönikör ger Linda Rosing sitt plus. Tror jag ska ta tidningen med en nypa salt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home