Wednesday, August 09, 2006

Tossdag! Utan r och med två s. You heard me!

I går blev jag helt seriöst trakasserad på alla fronter på jobbet. Inte nog med att någon gömde allt på mitt skrivbord minst en gång i kvarten, bytte utseende på min desktop (svart bakgrund, svart text, sämre upplösning, you name it) och stack mig med pennor så blev jag antastad på toaletten. True story. Jag gled ut för att ta mig en pinne frisk luft. Ute på terrassen är det ingen lekstuga kan jag avslöja, det är bannemig kryp över allt! De flesta har ränder också. Vi har även humlor stora som tigrar. Helt seriöst, dom är så stora att dom borde betala hyra. Om jag blir av med maten från kylskåpet så är jag till 70% säker på att det är en av dessa infernaliska humlor som har stulit den, micrat den och käkat upp den med en sked. Humlor äter nämligen med sked.

Efter en tids puffande så inser jag att jag måste besöka damernas. Jag glider in och gör det man brukar, behöver la inte måla upp en bild. Väl där inne känner jag något i nacken så jag slår till lite sådär lätt för att bli av med vad än det kan vara. Det var ett bi. Ett argt jävla bi, säkert muterat på något sätt. Han stack mig, om det var South Park skulle någon i en mössa ha skrikit "Oh my god, you stung Gustav"! Därefter trillar han ner på golvet. Efter denna omilda behandling, som jag förövrigt inte bett om, så sparkar jag honom självklart rakt i kulorna. Where it hurts. Jag stampade på honom så att han inte visste vad som var vad. Senast jag kollade låg han där bredvid toaletten. Jag har numera toalettfobi.

Mitt liv är inte lätt alla gånger, let me tell you. I dag så var jag tvungen att glida till tandläkaren, bara för att. Jag väntar (detta tar en 10 minuter) sen blir jag bortforslad (1 minut) och sedan hälsar jag (1 minut). Undersökningen tog väl kanske en 3 minuter, detta kostade mig fyrahundra kronor. I teorin hade jag alltså kunnat tjäna 1600 kronor på dessa 12 minuter det tog innan jag blev undersökt. Hutlöst om du frågar mig. Hade dessutom ett hål, får ta ut ett lån på huset för det antar jag. Det eller råna en bank.

"Låt motorn stå på, sen när jag kommer utspringade kör du fort som fan till Frihamnen där det står en annan bil och väntar".

Sedan påväg till jobbet väljer jag helt klart rätt vagn på tunnelbannan. Det var någon som hade hällt ut sin fil på golvet, var väl en kul grej antar jag.
- "Kolla Leffe, jag häller ut min fil, HAHA!"
- "Nämen, du är ju helt Crajzy Perra!!!"
- "Aa, jag vet! Fan, fil av alla grejjer!"
Fil under skon suger lika mycket nötter som en svältande ekorre.

Eller en som dricker genom sugrör samtidigt som den dammsuger. Där är det fan ingen hejd på sugandet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home