Thursday, August 03, 2006

Sweet, sweet, fantastique


Schkål utav bara helvete. Nu är det fredag och jag sitter och är bizarrt hungrig på jobbet. Magen gjorde precis ett pressutlåtande i ärendet och det lät något i stil med "Brrgrooowllllblipp". Ok, kanske inte precis ett "blipp" där mot slutet, men det var inte långt ifrån. Fine, den kurrade helt vanligt, min mage gör inte mystiska ljud av sig själv. Skulle vara rätt pinsamt om magen hade egna tankar och kunde utstöta egna ljud. Jag menar tänk, man sitter på bussen och tar det allmänt piano, känner sig lite sådär småsugen. Helt plötsligt ekar det "Ge mig mat din tjockis". Man kan få spö för mindre.

I morse började dagen precis som den ska, med ett undantag. Jag råkade ha mousse på min tandborste, detta var mindre populärt. Jag undrar lite hur jag lyckades med det. "Lite mousse skulle vara gott"? Visst, jag var hungrig, men magen skulle ju bara utbrustit "VAD GÖR DU DIN TJOCKIS?!". Vafan, varför har min mage fått för sig att jag är en tjockis? Den ska få sitt... Vänta bara...

Häromsistens kom jag på en grym(?) reklamfilm. Jag är så förbaskat trött på alla dåliga reklamfilmer, dom är överallt.
"Har du också illaluktande flytningar i underlivet?"
- Nä, men tack för att du frågar.
"Här har du den, Bootcamp Billys träningsvideo, köp den du också!"
- Vadå också? Som att någon någonsinn har köpt skiten?
"Hej, jag är ett intelligent kylskåp som pratar med dig och inte frostar"
- Skiten pratar inte alls, jag har undersökt saken och den vet inte meningen med livet.
"Mormor, du glömde löständerna"
- Var inte det en reklam för tvättmedel? Isåfall säger jag bara "ehhhh?"

Kort sagt, reklam suger. Finns några guldkorn man fortfarande kommer ihåg, "sluta jiddra, börja trolla" är ett exempel. Sabla knäckebrödshäxa. Bara bor där i skogen, är sådär elak som en knäckebrödshäxa kan vara och trollar lite när hon känner för det. Bannemig, tur att hon slutade jiddra.
Min reklamfilm är väl kanske lite sådär... Det är iallafall för ett tvättmedel, ta vilket som hellst. Det börjar lite lojt med att en kille ligger däckad på golvet och en stråle letar sig ner till hans kläder och skvätter lite här och var. Därefter går kameran långsamt uppåt varpå man ser en fett nöjd kille. Sen följer texten "Hatar inte ni också när ni vaknar och har urinfläckar på kläderna, med nya SuperTvättMedlet[TM] försvinner de på ett kick".

Jag vet iallafall att jag hatar det. Det har aldrig hänt i och för sig, men skulle det hända, skulle jag välja SuperTvättMedlet[TM]. Så det så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home