Tuesday, August 01, 2006

Tisdag - Snart helg


Helskotta, varför ska det alltid hända? Man duschar, minding your own business liksom, så kommer en ekorre och snor tvålen. Det händer bannemig för ofta för att vara en slump, jag tror det är någon sorts liga som härjar. Vad gör polisen? Ingenting, absolut nada! Men vad ska dom göra? Ekorrarna är smygare, ungefär som fantomen. Eller som stålmannen, dom sätter på sig ett par glasögon eller en hatt och vips så vet ingen vem som är vad eller vem. Galenskap.

Jag har kommit fram till att mina föräldrar har stort förtroende för sin sist födde son. Nu under sommarmånaderna bor jag mest hemma hos dem medans de är på landet, det är oerhört trevligt och avslappande att bo i en trea med kök istället för en kokvrå med dusch. Iallafall så ringer min mor då och då och vill något. Detta är fullkomligt OK om jag inte har slagit i tån eller kämpar för mitt liv med mina linser. I vilket fall som hellst så ringer mor min igår (måndag) under kvällen och börjar tjöta. Under samtalets gång så ber hon mig vattna blommorna, men inte plastblomman.

Nähä, ska jag inte vattna plastblomman? Det kom som en chock måste jag avslöja. Jag brukar vattna plastblommor och mata mina badankor med bröd. Såklart jag inte gör, vad är det för dumheter? Tror min kära moder verkligen att jag är så pass inkompetent att jag tror att en blomma gjord av plast behöver vatten? Kanske hon skämtade? Vi får hoppas på det sist nämnda.

Dock så är ju hennes farhågor inte direkt ogrundade, jag kan misslyckas med det mest triviala här i livet, såsom att tillaga en gorbys i micron. Detta är en vetenskap ska ni veta, att lyckas med ett sådan't vågstycke som att göra en gorbys oätbar. Visst, den är i och för sig oätbar i grunden, men den går ner trots allt. Ska jag göra en gorbys så är det lite kom si kom sa med ätbarheten, ibland så går den ner om man dricker en liter vätska till, ibland går den att använda som ett vapen av något slag.

Dessutom lyckades jag med en annan härlig grej nu i helgen. Jag tvättade, vilket gick fläckfritt som vanligt (play on words, jisses vad billigt). Tog ut mina kläder, de luktade persika från mjukmedlet (som knappkatten skulle säga: gay gay gay). Jag slänger in det mesta där det ska vara, i torktumlaren, och tar upp resten och hänger upp över badkaret. När jag sedan ska använda kläder följande dag så visar det sig att en tröja har krympt och två har blivit så pass utvidgade kragen att jag i princip kan använda tröjorna som skärp istället.

Så nu kommer den universiella frågan: Skulle jag kunna vattna plastblommor?
Antagligen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home