Wednesday, August 02, 2006

Torsdag - Snart är det måndag igen


"Spana in farsan Balou". Alltså, Balou är ett mystiskt namn på en björn. Först och främst vet jag inte ens om det stavas så. Det kan lika gärna stavas Balloo, Baloo eller Ballou. Fast jag diggar den tjocka gråa björnen i Djungel boken, han vet vad han vill och han tar det han vill ha. Dessutom säger han "vilken lustig liten pryl", vilket är helt klockrent.

Med Balou(?) i åtanke så tänker jag faktiskt avslöja dagens sanning, han äger. Balou, en glad tjockis i djungeln, tar vad han vill och gör allt han kan och verkar lätt vara lyckligast av alla. Fett relaxed kille helt enkelt, glider runt, sjunger en ton eller två och äter frukt. Vafan, jag vill också glida runt, vara allmänt tjock, glad och äta frukt. Balou mentalitet åt folket! Dessutom sjunger han vettigheter såsom "Akta dig för frukter med taggar" och "Var glad och nöjd". Riktigt skön snubbe, diggar honom.

Nu till texterna som skrivs till sångerna idag. Dessa texter kan vara helt underbara. Hörde precis den där låten som går "jag kallar henne Tess" och igår när jag satt på "stam puben" hörde jag Petter. Makes no sense whatsoever, deras låtar alltså. Petter sjunger "Mitt motto är som lotto". Aha, I see... Nä, det gör jag inte! Vadå motto som lotto!? Han rimmar ju bara med chansrim! Har han tänkt igenom det här? Lotto=chans, ren tur, slump. Hans motto är alltså som en jävla chanstagning? Hur menar han då? Byter han motto lite då och då, ungefär som lottorader? Eller förlitar han sig på tur att hans motto ska vara vettigt? Alltså, han sjunger någonting efteråt vilket jag inte kommer ihåg, det kanske är svaret på min gåta. Men just nu sitter jag mest här och är upprörd över faktumet att hans motto är som slumpen, helt jävla opålitligt.

Sen har vi den andra låten, "jag vet vad hon heter, men jag kallar henne Tess". Jahapp. Jag vet vad jag heter men jag kallar mig tamejfasen för vad jag heter - Gustav. Detta gör jag för att det är relativt socialt accepterat att kalla sig själv för vad man heter och inget annat. Dock så förstår jag smeknamn, jag menar jag kallar folk olika saker till höger och vänster. Men det har ju någon sorts ankytning till deras ursprung, stil eller namn. Antar väl att Tess heter Teresa egentligen? Men tänk om hon heter typ Sara? Då är han ju fan spritt språngande, den där mannen som sjunger att han kallar Sara för Tess.

Jag skulle aldrig få för mig att kalla Sara för Tess. Möjligtvis Serum eller Saralicious. Aldrig Tess.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home