Tuesday, August 08, 2006

Schlaferi



Idag har jag faktiskt absolut ingenting att skriva om. Detta brukar ju dock inte hindra mig, snarare tvärtom. Ju mindre att skriva om, desto mer idioti. Jag har tänkt på en sak och detta är att man vaknar när man drömmer att man dör. Varför i helskotta gör man det? Hela grejjen med ens existens under uppväxten är ju att man undrar vad som händer när man coolar vippen. Ok, kanske inte hela grejjen... Finns la andra saker som är inblandade också, såsom fylla och socialt umgänge. Fine, det är en liten del av ens uppväxt. Om ens någon alls.

Hej kom och hjälp mig, jag glömde vart jag var påväg med det här. Hade jag en poäng? Ännu ett av livets stora mysterium. Anywho, jag råkade höra en man prata i mobilen häromdagen, kul vad man kan råka höra när man är ute och knallar på sta'n.

"Fan, jag blev så pass full att jag inte kunde stå upp, sen somnade jag på bussen och till slut spydde jag".

Då vet jag det. Hade alltid undrat vad just den där helt okända mannen hade för sig på sina lördagar. Låter som en kul kväll dock. Han kom iallafall ihåg att han hade spytt, inte alla som klarar av det. Jag kommer ihåg en gång då jag skulle ha en mattetenta en lördagsmorgon, en så'n där skön omtenta som man bara längtar efter att ha. Man ser fram emot den i flera veckor, den är bara så jävla skön att ha! Helt seriöst, ungefär lika kul som att använda en toalettrulle som kondom. Sketna omtenta.

Tillbaka till tråden, jag låg där och sov och var allmänt nöjd med min tillvaro. Då kommer bror min hemdundrandes, full som ett ägg. Han hade Gorbatjovpromille i blodet, det fanns alltså en bar någonstanns som var tvungna att panikbeställa in ny sprit. Hela äventyret slutar med att han rullar in på toaletten och börjar köra sitt eget race. Mysigt värre. Sen ska han ut från toaletten, varpå han snubblar in i mitt rum och spyr under min bokhylla. Städar han? Näfan, han mumlar något som inte kan förstås även fast man har en tolk och glider in där han ska sova och slocknar. Fram med moppen, på med ett leende, ut till soffan, sova, vakna 3 timmar senare och undra vart man är. Tenta var det ja.

Klarade förövrigt tentan men fick aldrig någon ursäkt från brorsan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home