Monday, August 07, 2006

Så unikt att man blir mörkrädd


Fan vilken ful bild det blev, minst sagt unik. Aja, livet går vidare.
Igår kväll gick jag till Tranan och bubblade med vänner för ovanlighetens skull, träffade 2 nya stjärnor dessutom. Två fagra damer, inte helt illa det. Det dracks friskt, förutom jag som satt och smälte i värmen - jag drack vatten. Moget, jag vet. Igår var det faktiskt förvånansvärt varmt, det var ungefär som bullen sa till den andra i ugnen "Vad varmt det var här" och den andra bullen svarar "AAAH, EN TALANDE BULLE!". Var det verkligen så det gick? Poängen sagd, det var varmt. För att klarifiera så tänker jag säga att det var så pass varmt att det snöade uppåt. Då är det bannemig varmt. Öh...

Anywho, Unika Partiet kom upp på tal. En av de sannaste sakerna som någonsin yppats kom upp. Halvt som halvt modifierad konversation för man kan inte komma ihåg allt.

-"Hur fan ska Linda Rosing lägga upp en budget? Hon tror ju att skatt är en kattras."
-"Enkelt, "Jag ska iallafall spendera 500 kronor på Spy Bar i helgen""
-"Men resten av Sverige då?"
-""Dom får väl spendera så mycket dom vill, pfft""

Det är ju sådant här hon kommer få dras med. Tycker nästan synd om människan. "Jag har levt som en vanlig svenne" säger hon. Jo, för de flesta svennar har varit modeller, nakna i blaskor och vart c-kändisar. Vad hände med att ha villa och volvo liksom? Hon kanske menar att hon varit en "vanlig svenne" för att hon varit en ensamstående mamma? Det kan jag nog relatera mer till. Tycker dock mer synd om ungen än henne, för hennes unge kan inte göra något åt att mamma viker ut sig till höger och vänster och säger de dummaste sakerna som någonsinn yppats. Och så startar människan ett parti? Originella är dom också, det kan ni skriva upp.

Dom är emot våldtäkter!
- Toppen, Göran Persson å andra sidan, han stödjer dem till fullo och brukar gå på swingerpartyn.

Dom är emot hemlösa!
- Unikt var det här, Mr. Leif P är säkert ute och stjäl hemlösas skor på helgerna, det är hans grej det.

Alltså, jag har inte läst speciellt mycket måste jag erkänna. Jag är inte statsvetare, jag är bara allmänt bitter (Öh, säg inte det till tjejen jag mötte i fredags, hon kan ju tro att hon har rätt). Men jag förstår bara inte hur en människa som har större omkrets på bysten än antalet hjärnceller kan starta ett parti. Och sen ha mage att bli ledsen när folk hånar henne offentligt? Det är ju bara för mycket.

Men visst, Linda Rosing for president. Under tiden försöker jag grejja utländskt medborgarskap.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home