Sunday, August 20, 2006

Fick inte heta "Royally bfudged!"


Ovanstående rubrik beskriver nog min situation bäst. Här är överenskommelsen, i mitt kylskåp finns det en gammal bit ost, om jag har tur finns det ketchup också. I frysen har jag kanske trehundra gram pommes och en bit kyckling. Kortet innehar den imponerande galaktiska summan minus sextio kronor. Jag har fyra cigg och löningen är på fredag. Pokerpengar på väg, tre till fem dagar säger dem. Känner mig lurad.

Dagens horoskop är tamejfasen hilarious, för att fortsätta på samma positiva spår i beskrivningen av mitt liv. Det säger att jag inte ska stressa upp över viktiga val under de nästkommande dagarna. Jag har inga val. Tvättstugan är fullbokad i en vecka - handtvätt här kommer jag. Ska jag äta kyckling med pommes eller pommes utan kyckling? Lägenheten ser ut som en krigszon, det ser helt seriöst ut som jag har bjudit in tretusen styrketränande smurfar vilka har gått lösa på inredningen. Jävla smurfar, inte ett rätt på dom, bara kommer till min lägenhet och tror att dom äger stället. Man kan ju stena ihjäl någon för mindre.

Hur som haver har jag kommit fram till att man lätt plagierar människor i sin närhet. Jag gjorde ett move nu senast i lördags som en av mina vänner gör. Helt klart stulet - rakt av. Jag undrar varför man har så lätt att ta efter andra. Uttryck och rörelser snor man ju hela tiden, utan att ge det en tanke. För man tänker inte ens på det, helt plötsligt står man där och vickar på höften och gör "juck"-rörelser och säger något fyndigt i stil med "Yeah baby, do I make you horny?". Utan förvarning blir man stämd för sexuella trackasserier. Åh ja, bebis.

Dessutom är "Hur som haver" direkt tagit från mannen i lördags. Kanske heter Haber? Som skådisen? Äh.

1 Comments:

Blogger Gustav said...

Det gör man sällan. Är ju underbemannade på jobbet, hinner ju inte skriva!!! Blir ju avbruten vartannan sekund, går inte att få ett "flow" då. Du som är så'n där häftig "rap-kille" borde förstå innebörden av ett "flow"! Blivit avbruten en fem till tjugioåtta gånger under denna kommentar. Glassig(igen)t.

22/8/06 01:13  

Post a Comment

<< Home