Sunday, August 20, 2006

Ugghh


Jag lider av följande åkommor: Ett stycke köttsår på säkerligen 15 gånger 15 centimeter på vänster malleol (knölen på foten), åtminstonde ett brutet ben i vänsterhanden, bizarrt ont i vänster knä, en blåsa stor som en honungsmelon på hälen, magont samt yrsel. I går var en bra kväll.

Började bra med en sjukt smaskig calzone, nu snackar vi smaskig. Om en pizza kunde få nobelpris skulle denna pizza ha tagit hem alla kategorier. Inklusive litteratur. Nu kanske man nästan kan greppa hur god denna pizza var. Av någon outgrundlig anledning så hade mannen jag var hos köpt 12 bärs per man. Jag hade ju dock bara tre öl och min bacardi. Det gick ner lite väl lätt och jag började nafsa lite på de andras öl, men det hör inte hit. En flaska rosé vin öppnades också vill jag vinnas. Någonstans så spårade kvällen.

Jag och min vän Olof ska ut på äventyr tydligen. Vi sätter oss på tuben och glider ut mot skogen. Skogen är ingen underdrift, det var tamejfasen skogen. Det var granar, träd och buskar. Jag blev väldigt familjär med en viss stubbe, kan ha varit en rot, vid namn Buffel Billy. Ni förstår, Olof lurade ut mig mitt i skogen bland alla troll. Det var ohyggligt mörkt och vi skulle tydligen till toppen av ett berg. Fint tänker jag, berg är alltid roliga och nu ser jag tamejfasen inte ens handen framför mig. Krash. Gustav ligger på marken och ylar utav bara helskotta, sablar vad ont jag fick. Billy, den okända växten, hade legat i bakhåll och bara väntat på att döda mig. Han misslyckades, men inte helt.

När vi väl var uppe på berget visade det sig att svartfesten som låg där inte hade någon alkohol. "Lame" säger Olof, jag nickar och ser föga road ut. Vi är nu på en stor jävla kulle (var nog en kulle när jag tänker efter) och det enda tilltalande denna kullen hade var en bar med musik. Fantastiskt, det skulle jag inte behövt åka 45 stationer och byta till Ryan Air inrikes för att hitta. Men nu var så läget. Efter mycket om och men bestämde vi oss för att blada och jag ska prompt ta genvägen på sidan av berget. Livsfarligt kommer jag på så jag skippar den stunten. Vi knallade ner på en upplyst väg iallafall, så Billy hade inte en sporthatt att fånga mig.

Sen åkte vi in till stan, in på Farsing efter mycket om och men, hem till mig vid 4 snåret för att dricka virre. Runt 6 nånstans får Olof för sig att han ska hem och svabba. Jag fick för mig att jag skulle sova. Sov som en prins, vaknade som en halvdöd råtta och såg ut som en ostbåge. Fabulous.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag betackar mig för informationen "Lurade".

1. Du haka frivilligt
2. Du ramla på egen maskin
3. Det var ingen kulle, det var en skidbacke med lift och hela köret
4. Jah skulle svabba, men däcka vid hemkomssten
5. Tack för Bristol Creamen

23/8/06 12:03  
Blogger Gustav said...

1. Vadå! Det gäller ju att skapa lite drama! Kan ju inte glida runt och säga att jag är dum i huvudet frivilligt. Det ska ju vara en välkommen bonus.
2. Vafan, Billy då!? 100% säker på att jag blev överfallen.
3. Roligare att beskriva den som en "kulle". Gäller att försköna verkligheten!
4. No real big surprise there.
5. Så du skyller inte på mig för punkt #4? Det uppskattas.

Förövrigt; SATS på söndagar?

23/8/06 23:35  

Post a Comment

<< Home