Monday, September 04, 2006

Nä nu blommar löken!


Jag verkar inte få ladda upp fler bilder, detta kommer som något av en shock. Ungefär som första gången man såg en manlig porrskådis och trodde att medellängden låg och pressade på 35 centimeter. Eller som den dagen man insåg att det inte var socialt acceptabelt att ha y-front kalsonger på sig. Då snackar i fan shockad i stereo.

Såg en reklam på bussen idag. Sjukt bra bussdag för mig hittills förövrigt, glider upp, drar till jobbet 20 minuter tidigt och tänker "Oj vad bra jag är". Det enda detta resulterar i är att folk står på mina fötter på första bussen (fullsatt är en underdrift, folk satt typ på mina axlar och gömde sig i mina byxor) samt att jag missar den andra. Fick lära mig den hårda vägen att om jag missar en buss så får jag vänta trettioen minuter på nästa. Inte för att jag blev förbannad (visslade ur öronen, ungefär som på tecknad film) men jag undrade varför jag skulle vänta just trettioen minuter. Det normala skulle varit trettio kan man tycka. Antar att dom tjänar något på den här extra minuten. Jag hade iallafall tid till att köpa glass. Vilket jag inte gjorde.

Väl på bussen ser jag ännu en skön grej. Det var en reklam för svenska kyrkan. De hade utformat en boll av olika ord, "festligt" tänker jag. I mitten står det med stor text "konfirmera dig i svenska kyrkan" och runt omkring är det mindre text. Det jag gör är att jag börjar läsa orden och de verkar vara i alfabetiskt ordning och ha något att göra med religion. När jag kommer till bokstaven "B" upptäcker jag något synnerligen märkligt. Det jag ser är ordet "Be" eller dylikt, tätt följt av "Brottning".

VADÅ BROTTNING!? Vad i helvete har det något med någonting att göra? Ska jag glida till nattvarden, ta lite vin, käka en oblat och sen börja brottas? Visste inte att kyrkan hade gått och blivit generösa med jesu blod. Kan se det framför mig, ett par lådor "Castillo de Gredos", lite spotlights, en strobe och en hög av människor som ligger och fightas för glatta livet medans prästen läxar upp en lärjunge. Ej heller tar det slut där, nej nej, lite längre ner så följer ordet "fotboll". När FAN började man förespråka fotboll i kyrkan? Pardon my french.

Alltså, jag har ju helt klart missat något. När blev kyrkan en inrättning för sportfånar och svettiga människor i tights?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home