Tuesday, September 05, 2006

Förgrymmade blogspot!


Måste ordna så att jag kan ladda upp bilder någonstanns antar jag. Jag har en miljard bilder att lägga upp, men kan inte! Man kan bli upprörd över mindre - såsom världskrig, svält eller dylikt. Fine, de kanske upprör mig snäppet mer, men det här med bilderna ligger fan och sniffar dem där bak.

Igår så stod jag och väntade på bussen, jag trallade säkerligen en glad liten melodi. Jag brukar nämligen tralla glada melodier såsom "Björnes magasin", "Bamse" eller en skön baseline från en p-rulle. Under tiden som jag står där och vickar på tårna så kan jag inte undvika att höra en dam föra en konversation med sin nalle, med nalle menar jag mobiltelefon. Nallar är inte speciellt talvänliga, tro mig, jag har försökt föra otaliga konversationer med dessa bruna, luddiga små hårbollar.

Anywho, den här damen säger något av det dummaste jag hört. Jag står vid Karolinska sjukhuset och människan klagar på att det inte finns några klockor. Hon skyller på att det är en konspiration för att folk inte ska veta vad klockan är när de väntar på bussen. Hon fortsätter även med att säga att hon kan ringa Fröken Ur.

MEN HALLÅ!? KOLLA PÅ MOBILJÄVELN DITT PUCKO! Så ville man skrika, men istället så satte jag mig ner och började fnittra okontrollerat. Det gjorde jag faktiskt inte heller, utan det jag gjorde var att ta en mental bild på kvinnan. Om jag inte missminner mig såg hon ut någonting i stil med:
Krulligt lila hår, en Michael Jackson näsa, en pingvin som sjöng "It's raining men" på huvudet och ett regnställ med hål i. Allt matchat av ett par så kallade "Parachute pants" som MC Hammer hade på den tiden han fortfarande hade byxor på benen.

Ovanstående inlägg är halvt som halvt fiktivt, vissa saker är ren lögn och andra är sanna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home