Friday, September 08, 2006

Amerikanskt

Var precis på toaletten här på jobbet, utav ren tristess så försöker man febrilt hitta något att läsa. Ungefär som vid frukostbordet när man var mindre, man lärde sig mycket av baksidan på mjölkpaketet. Man lärde sig även "vik upp fliken och öppna" på finska - tack O'boy! Nu, idag, så hittade jag en tvål att kika lite närmare på. Efter att jag läst innehållsförteckningen och vad tvålen luktade (en söt lukt av jordgubb och cederträ(!?)) så kom man till det man alltid undrat!

Dosering: Ett lätt tryck på pumpen.

Nähä!? Klarifiera lite närmare tack! Alla dessa förklaringstexter är ju så oerhört amerikaniserade känns det som. Enbart för att företagen inte vill bli stämda av något pucko som har tryckt en trettio gånger på pumpen så det har blivit en stor pöl på golvet. Därefter halkar idioten och slår huvudet i toaletten och får sy fyra stygn. Ett värde av flera miljoner vågar jag nog anta. Amerikanskt.

Samma sak är det ju med Mc Donalds pajjer "Caution: filling is hot" eller kaffemuggarna "Caution: Contains hot liquid" eller vad som kan tänkas stå. Att det finns sånna jävla über puckon här i världen som inte förstår att kaffet är hett är ju rent av skandalöst. Visst, jag har brännt mig på kaffe, men då har jag inte stämt någon, det är ju trots allt mitt eget fel att jag är dum nog att glömma bort att det är så hett att det kan användas som element under vintern.

Scenario:
Jag tänder en brasa, mulligt värre. Sätter mig ned och tar det piano, dricker lite varmt kaffe vilket jag har stenkoll på att det är varmt. Smuttandes sitter jag där och inser att jag behöver mer ved i brasan. När jag lägger på en vedklabbe så flammar det till lite sådär härligt. Mitt hår börjar brinna. "AAAH MITT HÅR BRINNER!" skriker jag medans jag i vild panik springer runt i cirklar. Om jag nu överlever detta scenario så kan jag ju alltid stämma vedhuggaren, han varnade mig inte att trä brinner. Jävla riksmongo till skogshuggare, ge mig mina pengar.

Nä, nu är det fredag och det ska firas med två tryck på tvålpumpen. Hurra!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad fan heter "vik upp fliken och öppna" på finska då? :(

8/9/06 16:42  
Anonymous Anonymous said...

Ja! leverera!

9/9/06 20:06  
Anonymous Anonymous said...

Bilderna fungerar igen, märker jag. You no need no help no?

10/9/06 10:55  

Post a Comment

<< Home