Wednesday, September 06, 2006

Kanske ska stryka det från CV:t...


Jag har skrivit på mitt CV att jag kan lite tyska, detta är tydligen ren och skär lögn. Jag fick ett samtal lite tidigare idag när en dam började prata tyska med mig. Där satt jag som ett frågetecken och undrade vad människan joddlade om. Problemet med det hela är väl att jag förstod vad hon sa, iallafall litegrann. Detta resulterade självklart i att jag vräkte ur mig "Ein bischen" när hon frågade om jag kunde tyska. Det var här helvetet brakade loss, hon började prata som en trimmad gås (dom pratar väldigt fort har jag hört) och jag bara satt där i min stol och undrade vad fan det var som pågick. Dags att inse att tyskan man lärde sig för 8 år sedan är ett minne blott.

Läste tidningen igår (ovanligt då jag är en illiterat blåmes i vanliga fall) och fick se en skön reklam. "Glömde du kondomen i somras" stod det med nakna människor liggande på en gräsmatta. Tätt där under stod det "Klamydiamåndagen är tillbaka!". Fan vad skönt, sjukdomen har sin egen dag här i Sverige! Man saknar ju helt klart några andra dagar dock, jag skulle gärna vilja ha följande:

*Träskodagen
Man ska stjäla alla träskor från byggden och försöka ge till närmaste trädgårdstomte då dessa också behöver kärlek. Under slutet av dagen ska man tända en jättestor brasa och elda upp både tomtar och träskor då dessa är så oerhört överskattade att jag hellre dör av att få ett bowlingklot uppkört där bak än att jag blir förknippad med ett av objekten.

*Naken Janne-dagen
Säger väl sig självt, folk ska tillbe Naken Janne en hel dag. Gärna genom att kasta smågrus på honom. Det eller hänga honom uppochned under svampen och låta folk gå loss på honom med en åra, ungefär som om han vore en piñata.

*Kodagen
Ganska självklart det här också, jag vill helt enkelt ha en dag då alla i hela världen vallfärdar till Indien. Väl där så ska man läxa upp så många kor som möjligt, på så kort tid som möjligt, man får bonuspoäng om man moonar de upprörda indierna.

Finns säkerligen fler dagar, men det jag ville säga var att folk knullar lite för mycket, med lite för många och lite för ofta! Man blir ju bara så jävla upprörd över detta, jag menar, varför är inte jag delaktig i dessa aktiviteter!?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home