Monday, October 09, 2006

07:37, Gustav i ottan



Ohoj! Så har jag börjat säga väldigt ofta. Det passar sig inte, påminner om när jag praktiserade som röntgensjuksköterska och sa "vi" till patienter.
"Och så tar vi av oss på överkroppen"
"Och så lägger vi oss här"
Det kan lätt missförstås. Jag försökte febrilt sluta upp med dessa dumheter, tror faktiskt aldrig jag riktigt lyckades. Så folk är säkert fortfarande livrädda för att besöka röntgen i tro om att det är någon pervers typ som vill ligga sked med dem. Jag som bara ville ha lite kärlek!

Jag är något helt oerhört sugen på att börja plugga igen, men för att detta ska hända gäller det att jag orkar ringa min studievägledare. Vad gör hon nu för tiden? Varför hör hon aldrig av sig? Tror hon hade ett finskt namn. Hurra! fram med telefonkatalogen, här ska letas!

I går så missade jag först bussen och sen tunnelbanan när jag skulle till jobbet. Inte nog med det, i dag så kom bussen för sent vilket ledde till att jag missade min andra buss. Kort sagt - SL fortsätter att motarbeta mig. Börjar förstå att folk blir upprörda och sänder in arga insändare varje vecka. Kanske till och med varje dag. Om folk skickar in arga insändare om SL varje dag så bör de få en terroriststämpel. Så enkelt är det. Dock, fortsätter detta så kommer jag börja välta bilar. Ta mitt ord för det! Bilvältning deluxe!

Såg även en sko på marken i går när jag skulle hem. Den låg utanför Amaranten och såg ensam ut. Det sjuka med det här var att det inte var en barnsko, sådana ser man mest hela tiden. Nej, detta var en vuxensko. En sko gjord utav läder tror jag bestämt. Hur i helvete tappar man en sko? Om jag tappar en sko märker jag detta nästan direkt. Kanske kommer ett kvarter utan skon - max. Kort sagt: Om någon saknar en sko så finns det en extra någonstans utanför Amaranten på Kungsholmen.

Jag har tappat en strumpa en gång, men aldrig en sko. HUR FAN TAPPAR MAN EN SKO!?!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag såg också skon igår.

10/10/06 03:24  
Blogger Gustav said...

Snart är den rikskändis.

10/10/06 04:46  
Blogger Jocke said...

haha nu har jag också en fåning blogg så kanvi tävla i ordbajseri!

11/10/06 09:10  
Anonymous Anonymous said...

Uh, och hur fan tappar man en strumpa då?

12/10/06 11:31  

Post a Comment

<< Home