Thursday, October 05, 2006

Osammanhängande uppdatering - tack jobbet!



Nämen, vad händer? Ännu en uppdatering från idioten som vägrar att uppdatera? Lite för bra för att vara sant eller hur? Skulle nästan kunna tro det, ungefär som att vinna på lotto. Eller, ungefär lika glädjande som att vinna femtiotusen kronor på Triss och råka skrapa kontrollrutan kanske. Då är man säkerligen överlycklig.

Igår strosade jag lite långsamt genom en park och trallade på en glad melodi. Jag kände mig lite snörvlig så jag fick för mig att dra en snörvel (andas in och ut och låta lite). Ve och fasa! När jag gjorde detta så kom ett ont anande kryp flygande och åkte rakt upp i näsan. För den lilla krabaten kan jag tänka mig att det var som att bli insugen i en jetmotor. För mig var det enbart obekvämt och jag började fräsa okontrollerat, vilket resulterade i ett obehag i ungefär en minut. Sen var faran över, snörvlandet var kvar, men ej flugan.

Senare, men ändå samma dag (tack Mange) så kikade jag i min utbox på mobilen. Där hittade jag ett skönt fyllesms. Alltså, fyllesms borde förbjudas av lag. Dom är inte bra för någon, speciellt inte för den som skickar dem. Handlar alltid om något helt trivialt också, såsom:
"Åh vad snygg du var, vi ses i skolan".
När man läser SMS:t undrar man vem i HELVETE människan är och hur man ska träffa personen i fråga när man inte ens pluggar.
Detta ledde mig till en tanke: Om alla fyllesms skulle spärras och kostnaden istället skulle ges till staten så skulle Sveriges statsskuld säkerligen vara betald inom ett par år. Jag skulle stå för ungefär 50% av kostnaden. Lätt.

När vi ändå är inne på SMS så har jag ett sjukt glamoröst jobb som alla säkerligen vet. Jag satt här och fick ett samtal. Det samtalet var tydligen ett meddelande som prompt skulle läsas upp av Telenors robotröst. Det visar sig att jag är skyldig en bilfirma i Solna 2400 kronor.
VAFAN! Jag har inte ens en bil!!!

Känner mig lurad...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

(tack Mange) kan vara den bästa parantesen någonsin.

5/10/06 08:46  

Post a Comment

<< Home