Tuesday, September 12, 2006

Champions League Vs. Gustavs frisyr


Ska glo på Champions League ikväll vilket jag faktiskt ser fram emot. Om min frisyr skulle utmana fotbollens värld skulle den få sig en fet törn. Jag har tänkt lite på det här, om min frisyr det vill säga. Skulle jag färga mitt hår blått skulle livet bli så mycket festligare.

- "Vad är det där?" frågar en halvblind människa
- "En blå kaktus" svarar någon
- "Nej, det är ju Sonic, den snabbe igelkotten!" skriker Bosse (Ja, bildoktorn)
- "Vafan, det är ju ett blåbär med affro, det ser ju vem som hellst!" ropar någon annan
- "Nej, nu ser jag... Det är Gustav på en moped!" hojtar alla till samtidigt.

Jag har förövrigt ingen moped vilket jag är glad för. Idag såg jag på aftonbladets hemsida att folk blev upprörda över att bara män vann den där kristallen, vilken tydligen symboliserar ett bra eller roligt program på TV. Dom börjar genast snacka kvotering och att det borde finnas "bästa kvinnliga" eller vad dom nu kan vara ute efter. Jag vet faktiskt inte, för de som vann förtjänade det faktiskt, de ska inte behöva förlora bara för att de får minuspoäng för att deras kön råkar i kläm ibland. Det händer ju faktiskt, ont som fan gör det.

Men det finns ett par anledningar till detta antar jag, I might go out on a limb here. Men de som vann hade faktiskt ganska udda och roliga idér. Ta bara Rocky och Drago(?) vilket är ett program med en donna och en hasbeen som är ute och reser. De gör "galna" saker som att spruta vatten på varandra och äta stark mat. Ibland så pruttar han, den där modemänniskan som är typ 65. Sen tar vi programet där Filip och Fredrik och käkar svamp på Goa och vadar i slam i kloakerna på Rio (vet inte om de har gjort det, men låter som att om nå'n ska göra det, är det dem). Där har vi stor skillnad i klass. Varför hon donnan inte vann säger sig självt.

Sen har vi kanske världens tråkigaste program vad nu det kan heta. Dom gör narr av folk på ett jävligt dåligt sätt. Dom sätter på sig en plastpåse på huvudet och leker att dom är Göran Persson, jag menar hur kul är det? De härmar kungen genom att sätta på sig en kostym och prata med helium i rösten. DET ÄR INTE ROLIGT! DET ÄR TRÅKIGT ERA JÄVLA DÅRAR! Dom är inte ens dårar, dom är bara idioter. Fyfan vad tråkiga dom är.

Sen kan vi jämföra ett par andra program. Vi har Filip och Fredrik igen vilka intervjuar folk och får Göran Persson att sjunga kyrkosånger och stryka skjortor. Dom har säkert haft en åsna som dansar polka också, skulle inte förvåna mig. Sen hade vi det där sjukt torra intervjuprogram med Luuk och en brutta. Deras "highlight" var när de hade videokontakt med en snubbe med snea tänder, från intervjupersonens barndom, vilken avslöjade en het hemlighet typ. Men jippi liksom, ta genast fram den dansande åsnan.

Nu ska jag se på fotboll och övertala folk att jag blev överkörd av en gräsklippare när jag låg och sov, vilket kanske kan förklara min frisyr.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home