Wednesday, September 13, 2006

Ulliga moln



Sablar vilken fin dag det har varit, det har nästan vägt upp faktumet att SL är ett jävla skämt! Jag har fått de sämsta bussresorna man någonsinn kan få nu på senaste. Häromdagen hamnade jag bredvid en dam som insisterade på att knäcka knogarna en gång i minuten. Jag satt där lite fredligt och försökte läsa min tidning. KNAK! Säger det och så sitter människan med ett hånflin på läpparna och ser allmänt nöjd ut. Sluta knäcka fingrarna! Det är inte bra för varken leder eller hälsa (med tanke på att jag planerade att mörda människan). Ok, kanske inte mörda, det vore att ta i. Faktum är att jag inte tänkte göra ett skit, jag fick vackert sitta där och vara glad över situationen. Jag kom iallafall med bussen, även fast den var tio minuter sen. Inte alla som får göra sån't och leva för att berätta historien.

Senare, samma dag faktiskt, så hamnade jag bredvid en människa som visslade med näsan när hon blåste ut. Det var minst lika irriterande, jag hade inte ens en tidning att drunkna i utan jag var tvungen att sitta där och fokusera på det pipande ljudet. Det var ungefär lika roligt som att kissa sitt namn i snö om man är tjej. Kan jag tänka mig. Eller ungefär lika skoj som att blanda ett glas saft, jag menar hur kul är det inte att blanda saft? SKA VI BLANDA SAFT!? WOHOOO!

Jag träffade nog den mest IQ befriade människan jag nånsinn stött på i hela mitt liv i lördags förövrigt. Nej, jag såg inte vår statschef, Linda, men det var på vippen att han var lika dum. Historien går iallafall såhär: Jag skulle hämta ut min jacka från stället vi var på (lagom lullig, jag vinglade inte, det är en start) och jag råkade tydligen spänna någon muskel. Då står det tre stycken bönder och börjar hojta om att deras muskler är större än mina. Detta köper jag, så jag tänker inte mer på det. Men dom vägrar ju sluta, en av bönderna hostar ur sig:
"Min tricep är större än din lilla snopp"
"Ursäkta" svarar jag då, naturligtvis varpå han fortsätter
"Nu blev det jobbigt va?"
Det enda svaret man kan ge till denna fråga är följande "Nej, men det där var tamejfan det dummaste jag hört. Fyfan vad dumt sagt" sen gick jag fnittrandes därifrån.

Kan någon förklara för denna man att triceps är typ 27 cm lång? Helvete vad dumt sagt, jag lovar att när han blandar saft (vilket förövrigt är roligt, läs ovan) så tar han tvärtom på 7+1.
"Hmmmm, 7+1... Måste betyda... Mmmm, 7 delar saft och 1 del vatten... Låter bra".

10 minuter senare dör han på grund av sockeröverdos. Jävla pucko.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home