Monday, October 23, 2006

No frigging habla












Jag har varit med om ännu ett berikande scenario där mina grymma språkkunskaper sattes på prov. Det var så att jag kom upp från träningen och upptäckte att något ultrapucko hade ryckt i nödhandtaget så jag inte kunde komma ut. Receptionisten gick för att hämta nyckeln och jag stod och vickade på tårna i vanligt glatt manér. Nu kommer en okänd man in genom svängdörrarna och jag nickar lite trevligt, sådär som man gör en fredagskväll när det är kolsvart ute. Han rycker i dörren och försöker komma ut varpå jag säger:
"Den är låst, någon har ryckt i nödhandtaget"
Han fortsätter till nästa dörr och rycker lite i den, för att sedan återgå till att rycka i dörr nummer ett. Jag tittar oförstående och antar att mannen inte kan tala svenska.

"It's locked, the receptionist is getting the key as we speak"
"Blah blah blah, fumar" och håller upp en cigarett.
"It's locked, öhhhh, esto el locko"

Där fick han. Dörren är galen.

Jag borde ge upp med att prata något annat förutom svenska, det går ju tydligen inte min väg. Snart kläcker jag väl ur mig saker som "Yes, he's the Dick you're looking for" eller "I want sheets with some pricks on it".

Hur man tappar en strumpa - steg för steg
1. Man drar av sig byxorna (modellen större) på kvällen och slänger dessa på golvet
2. Man sätter på sig byxorna och tar på sig ett par nya strumpor på morgonen
3. Man knallar ner till busshållplatsen
4. Man upptäcker en knöl i nedre delen av byxorna (modellen större)
5. Man antar att det är en död ekorre och skakar frenetiskt på benet
6. Man ser en strumpa trilla ut ur byxbenet
7. Man kliver på bussen och lämnar strumpan helt sonika på marken

Så om ni hittar en strumpa utan livskamrat så vet ni vart ni ska vända er.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Härligt, den klassiska strumpan-i-byxan-fällan. Var faktiskt länge sedan jag råkade ut för det nu för tiden, men du har helt rätt.

23/10/06 09:49  
Anonymous Anonymous said...

Pssst: Mer serier:
http://www.wulffmorgenthaler.com/

26/10/06 02:54  
Blogger Gustav said...

Jo, ich weiss mein herr, pero c'est blocked.

Bra blandning av tyska, spanska och franska. Måste ju bara påpeka att jag faktiskt är ruggigt bra på språk.

Dvs. Eftersom den är blockad så kan jag inte komma åt en bra bild att länka med. Har du lust att skaffa en till mig så vore du go'.

Maila resultatet.

26/10/06 04:19  
Anonymous Anonymous said...

jag tycker du ska uppdatera Gustaaav.

29/10/06 03:44  

Post a Comment

<< Home