Sunday, October 29, 2006

En vecka se'n sist



Men icke att förtrösta, för nu är det uppdateringsmåndag! Att det ens fanns en sådan dag visste jag inte, men men, man lär så länge man lever. Nu är den här iallafall, så fram med raketerna och ut med champagnen, för här ska firas! "Vadan detta" tänker ni, skrivkramp tänker jag! Jag har vart sjuk den senaste veckan (dödssjuk - minst) och detta har resulterat i ett relativt lojt beteende från min sida. "Lojt", sicket lustigt ord.

Nu har det hänt, min aggressiva idioti har tagit överhanden igen. Så här ligger det till: Under helgens bravader har jag inte haft min mobil (inget batteri). Detta har dock inte hindrat mig från att kalasa på en rätt härlig nivå. Så, en sammanfattning:

Fredag: Sjukskriven, allmänt rutten.
Fredagkväll: Hamburgare, inhandlade av en x-box kontroll (650 bagis, vadfan!?), 2 Bud och 1 kvarting Baccardi Limón. X-box press med 3 kompisar och alkoholkonsumption uppstår, vidare till "The Vibe" (skitställe, kunde inte ens köpa bira på ovanvåningen) och sedan hemgång.

Lördag: Nnnngh
Lördagskväll: Inhandlade av 3 Bud och 4 San Miguel. Hem till en polare, fotbollstittande och alkoholintag. En flickvän anländer till lägenheten, 4 flaskor vin korkas upp (1 vitt, 2 rött och 1 rosse vill jag minnas). Därefter till Centro (stavas det ens så?) för ett par sköna drinkar. Sen till East för lite fräsig vodka och en jävla massa bira (kändes som 8, var säkert det också). Avrundning med kebab och monstersömn. Needless to say så var det ansträngande att andas på söndagen. HELVETE vad jag mådde!

Jag har dock lyckats med ett vågstycke sällan skådat, vilket jag skyller på helgens bravader. På söndagen kommer jag hem och börjar ladda mobilen. Jag sätter alarm till kl 06:45 på morgonen och tycker det verkar toppen. Jag glor lite på "Ondskan" men denna bryts för reklam, så jag glider och borstar tänderna.
- "Oh no, rafting, rafting" ekar genom rummet och där någonstanns inser jag att det får vara nog. Slocknar på sängen i en pose som kan beskrivas med ordet "anskrämlig".

Kliver upp på morgonen (15 minute snooze senare) och kikar i badrumsspegeln. "Snygg jävel" tänker jag lite snabbt för mig själv och inser att jag har tejpat upp en bild på Justin (Kolla, ett skämt!). Anywho, jag knallar ner till busshållsplatsen efter mycket om och men. Väl nere så tycker jag att det är mörkt. Väldigt mörkt. Jag tittar upp mot himlen och ser en måne.

-"Vad i..." tänker jag och tittar på mobilen för att sedan titta på klockan bredvid stationen.
-"Toppen... Klockan är ju för i helvete tio över sex."

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Så kallad vintertid, ja. Bra grejer.

30/10/06 01:40  
Anonymous Anonymous said...

ååh gustav. jag trodde inte att sånt hände på riktigt, bara i "vi i bullerbyn" eller nåt :P

30/10/06 13:19  

Post a Comment

<< Home