Thursday, December 07, 2006

Tandfén existerar, hon bor i Pepparkakslandet


En god vän till mig, vi kan kalla honom Simon "Pumpernickel" Karlsson, tyckte tydligen att mitt senaste inlägg var för mycket utav ett dagboksinlägg. Vilket det faktiskt var, jag hade ingen kreativ energi och mitt språkbruk under dagen var minst sagt limiterat. Detta kan intygas då jag mötte upp med lite folk och tog en öl senare på kvällen. Under hela aftonen så glömde jag bort ord och det bästa adjektivet jag kunde komma på var "bra". Förhoppningsvis är jag reparerad nu, för igår var det definitivt något fel på mig. Jag kände mig ungefär lika intelligent som en... Som en... Bra... Äsch.

Anywho, ett gammalt djungelordspråk lyder trots allt: "När djungeltrumman slår står Fantomen stilla", så idag ska jag prova att skriva något bra.

Häromsistens när jag var ute och handlade mat för att kunna laga till en kulinarisk upplevelse höjd över skyarna (bacon och spaghetti) så tog jag en konstpaus vid tandkrämen.
"Behöver jag tandkräm?" tänkte jag.
Jag kikade runt lite och nästa tanke var "Nein". Tydligen så tänker jag på tyska.
Denna tanke uppstod på grund av att jag inte hade den blekaste aning om vad fan jag skulle ha för tandkräm. Jag menar, det finns 24 hour protection, whitening, highlighting, brun utan sol, proteinrikt, vetegroddsmak och en hel miljon andra olika saker som jag inte kan sätta fingret på varför det finns i tandkräm. Varför i HELVETE ska det vara så svårt att göra en tandkräm som är allt i ett? De har fan kommit längre på godisfronten, jag menar till och med Kinderägg har ju allt i ett! De är till och med spännande!

När jag har hämtat mina ingredienser (tog lite nyponsoppa också) så återvänder jag till tandkrämen. Jag ska fortfarande inte ha tandkräm, utan det jag ska ha är en tandborste. Nu upptäcker jag något jag redan visste, det finns lika många lika tandborstsorter som det finns kåta ekorrar i en skog. Så, vad ska man ha? Den som kan vrida sig 380 grader, den med flexibelt huvud, den gjord av ekologisk halm, den med tungborste eller den som ser ut som en lila dinosaurie? INTE FAN VET JAG!

Skulle jag arbeta i en tandborstsfabrik så skulle jag framställa en supertandborste. Jag skulle ta en 360 graders med extra "reach" och kasta in i tungskrapsmaskinen, därefter skulle jag slänga in den i maskinen som ger extra borstar för bättre karieskontroll. Sedan skulle jag ta min nyfunna vän och ge honom ett böjbart huvud, för detta är tydligen den senaste flugan. När allt det var klart skulle jag doppa den i honung och sälja på e-bay. Hajja vad med stålar man skulle få för en tandborste som hade allt på en och samma gång?

Jag kommer bli miljonär! Fan vad bra.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Köpte en grym Jorden-tandborste för ett tag sen. Helt perfekt mjukhet i borsten, och munnen kändes som den var masserad av tandfén efter två minuters standardborstande. Den var lite blå längst ut på borsten, också, så man kunde se när det var dags att byta. Fräsigt. Jag rekommenderar.

8/12/06 00:11  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker du skulle ha gått med den lila dinosaurien eller det finns med lille skutt på den skulle passa dig :)

ha en trevlig helg och slit ciggen med hälsan

8/12/06 00:56  

Post a Comment

<< Home