Wednesday, November 22, 2006

När Simon kallar...



Nu har Simon sagt att jag ligger efter, då är det fan illa. Det är ungefär som att haren kommer ikapp sköldpaddan (alla vet att sköldpaddan är grym). Jag har alltså just liknat mig själv vid en sköldpadda, dags att söka hjälp. Jag menar vad kan en sköldpadda egentligen? Slappt djur som bara sitter där och käkar sallad och hånar hela ens existens. Man ser det ju på dom!
"Höhö, jag sitter här och mumsar mat... Som du har köpt... För dina pengar som du surt har arbetat ihop medans jag legat här hemma och bara sett grön ut. Smaskens, tummen upp för salladen förövrigt!"

Förövrigt undrar jag hur ett land som Sverige (förvånansvärt med i tiden faktiskt - vi har trots allt TV) inte kan ha förbud mot tidelag. Hur i helskotta kan det vara lagligt att ligga sked med en gris? Eller klä ut den i underkläder och ta foton? Ännu viktigare är kanske att ställa sig frågan:
Varför har jag tänkt på det?

Men nu till kritan, jag har försökt hitta en låt. Det var en gammal dänga som gick flitigt för några somrar sedan. I videon så var det ett ägg tror jag. Möjligtvis en gubbe som såg ut som ett ägg. Konstigare blir det, ägget hängde nämligen med en råtta. Den kan ha hetat "Bo", men jag är osäker. Detta radarpar byggde en raket och åkte till månen.
Hela grejjen med detta är att när jag söker på google efter "ett par år gammal video regisserad av en psykopat med halucinogentrippar" så hittar jag ingenting, inte ens en låttitel.
Jag blir tokig på detta och försöker febrilt komma på vilken låt det är. Jag har ryckt av ett par tussar hår från skallen och börjar nu se ut som en kamel med hårproblem. Detta är föga attraktivt och snart har jag inte längre användning för min hårfön.

Frågan är varför många videos är så "artistiska" och helt flippade nuförtiden? Tacka vet jag Alice Cooper med Poison. Där var det nakna tjejer och kedjor inblandade, vad var det för fel på det? Nä, nuförtiden ska vi ha antiloper med ett par produktplacerade Nike skor på sig i videon. Gärna en mössa som det står "Hip Hop" på också. Fantastiskt vad man kan göra med den nya tekniken! Talande kossor, steppande mimare och björnar som slåss med järnrör! Vafan, vad hände med en naken tjej i all enkelhet? Ja justfan, Britney gifte sig, det är där skon klämmer.

Undrar förövrigt fortfarande vad låten hette!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kan vara nån Mew video. Har nått vagt minne av några suspekta filurer och en raket

22/11/06 07:48  
Anonymous Anonymous said...

Ramblings of a madman indeed.
Antiloper med Nike-skor? Har jag missat nåt?

23/11/06 02:57  
Anonymous Anonymous said...

Det är bara ok så länge du inte orsakar djuret nån skada. Bara så du vet innan du väljer att förverkliga dina fantasier.

23/11/06 14:23  

Post a Comment

<< Home