Sunday, November 12, 2006

13/11 - Ingen har hört av sig



Jag har finurlat lite på det här med ordspråk. Jag kom att tänka på det efter att jag råkat göra en sån där grej de gör i skräckfilmerna. Det som hände var att jag satt framför datorn och diggade till nån fet musik (typ Carola) då jag hörde ett mystiskt ljud i lägenheten. Jag brydde mig inte med om detta, eftersom mystiska ljud uppstår ibland. T.ex. då en fluga sätter på microvågsugnen eller ett spöke får för sig att spela bongotrummor.

Till poängen, ljudet uppstår igen och jag glider för att kika vad det är som står på. Första man gör är ju att kolla att dörren är låst, det var den inte. Om det vore en skräckfilm skulle jag alltså tagit av mig ett klädesplagg och skrikit "HALLÅ" och kikat i alla skrymslen som fanns, kanske t.o.m. tagit en dusch. Men, ett vettigt ordspråk är trots allt "Curiosity killed the cat", så jag tänkte att det var lika bra att sätta sig vid datorn igen. För att göra en lång och ointressant historia kort (för sent) så hände ingenting. Ingen ringde och sa "I'm under your carpet" på en dålig svensk-engelsk dialekt och det var ingen grön slimehög som försökte äta upp mig.

Vart vill jag komma med detta? Jo, det finns några saker folk säger som jag aldrig kommer att förstå. Ett av detta är "Här ligger en hund begraven". Hur fan kommer man på något sånt? Det är ju bannemig helt sjukt och någon måste ha snortat så mycket kola att näsan trillat av.

- "Enligt rapporten så ska han ha snubblat på sitt eget skosnöre och råkat trilla, ett flertal gånger, på en kniv"
- "Hmmm, här ligger en hund begraven"
- "Vad i helvete pratar du om?"
- "Nä, alltså, det ligger en hund begraven där borta. Kolla själv"
- "Hmmm, "Vila i frid Pongo Pungslickare", du har fan rätt! Här ligger en hund begraven!"

En annan sak som jag undrar över är "Ugglor i mossen". Vad fan har en uggla med saken att göra? Och varför i mossen? Antar väl att ugglor bor i mossar.

- "Något är på tok..."
- "Ja, jag anar ugglor i mossen"
- "Nu pratar du galet igen"
- "Nej alltså, jag tror det finns ugglor i mossen"
- "AAAH! Livsfarliga ugglor! SPRING!!!"


Finns säkerligen en massa fler ovettiga saker, surt sa räven t.ex. Fast han gillar ju inte rönnbär. Men vem fan gör det?

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedagen, jag har hört att du fyller år idag..!

13/11/06 13:29  
Anonymous Anonymous said...

Grattis på födelsedagen, jag har hört att du fyller år idag!

13/11/06 13:29  
Blogger Gustav said...

Man tackar och bockar. I dag är också extra speciell, den kallas bakistisdagen efter födelsedagen.

Nä, nu ska jag lägga mig ner och dö på skrivbordet.

Låt just nu: Roxette - The Look

14/11/06 00:30  
Anonymous Anonymous said...

Sluta skriva anonyma meddelanden till dig själv!

14/11/06 01:37  
Blogger Gustav said...

http://www.tjuvlyssnat.se/2006/10/alla_bloggares_.html

Men räknar man lite på det så postades det 11 timmar innan mitt vilket postades runt 9. 11 timmar innan var alltså klockan 22. Faktum är att då satt jag och drack beiron med dig.

Jag har ett vattentätt alibi!

14/11/06 01:55  

Post a Comment

<< Home