Wednesday, November 15, 2006

Ohoj (som i hälsningsfrasen, inte chokladsåsen)



Här sitter jag nu på jobbet och är lite tidig så jag tänkte uppdatera. Varför är jag tidig undras runt om i landet, jo det ska jag förtälja. Jag är sjuk ska ni veta, fast inte så där dödssjuk som man kan tro. Igår mådde jag ungefär som Peter Forsbergs fötter (helt åt helvete) så jag fick vackert gå upp klockan 06 i morse för att se om jag orkade jobba eller inte. Jag kände att om jag mådde som jag gjorde då så skulle jag orka, så jag hoppade över att sjukanmäla mig och åkte till jobbet. Så här sitter jag nu och kallsvettas och börjar ångra mitt val. Tror dessutom det kommer eskalera under dagen och att jag i slutändan bara kommer vilja lägga mig ner och dö. Man får ta det negativa med det positiva: Jag har Bafucin, te och kaffe bredvid mig. Jag tror jag kanske kommer överleva trots allt!

Och nu till varför jag egentligen uppdaterar (nä, det var inte bara för att fiska sympatiröster), jo, det var så att jag läste en liten notis i City. I denna lilla notis stod det att två stycken hade pussats lite på ett plan och blivit tillsagda, upprepade gånger. Sista gången så sa kabinpersonalen något i stil med: "Slutar ni inte så får det konsekvenser". Tydligen slutade de inte (OH NO!). Detta resulterade tydligen i att de blev arresterade när de landade och riskerar nu tjugo års fängelse. SKOJJAR NI MED MIG!? Någonting är ju helt seriöst fel med detta och jag tror att artikeln råkat glömma bort en eller två meningar i stil med:

* De hade även ballonger fulla med knark i alla kroppsöppningar.

* När polisen hade gjort en närmare undersökning visade det sig att paret i själva verket var Usama Bin Laden på en kärlekssemster med sin nya pojkvän.

*Det visade sig att dessa två hade skrivit manuset till "Mördartomaterna" (ruskigt dålig film)

Eller, de kanske var seriella pussare som alltid pussades överallt. Och detta är ju anstötande om något! Bara för att flygpersonalen inte får nå'n action ska ju inte detta gå ut över ett stackars par! Vad är härnäst?

"Eh, du får inte gå på toaletten mellan 09:00-11:00, för då visar vi filmen. I finkan med dig!"
"Du... VAFAN ÄR DU SKALLIG!? I finkan med dig!"
"Ursäkta mig herrn... Äh, det var inget... I finkan med dig!"

Helvete, så smakar mitt te äckligt också.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tycker det är helt rätt att spärra in sådana snuskpellar. Vatten och bröd ska de ha.

16/11/06 04:47  

Post a Comment

<< Home