Monday, November 27, 2006

Hmmm



Har faktiskt egentligen ingenting att skriva om, men det brukar ju inte hindra mig. Enligt nya rön får jag egentligen inte blogga från jobbet, vilket jag tycker låter helt sjukt. Varför skulle jag inte få göra det? Visst att dom inte vill att jag chattar med BigBreastedBaby_89, det kan jag köpa, men att blogga? Det enda jag gör är ju att surra skit med mig själv om ingenting till mig själv. Eller, någon gång då och då får jag förnämnt besök av någon skön människa med en aptit för mitt leverne. Det uppskattas faktiskt (kalla mig Gustav Brunnäsa).

Vad gjorde jag i helgen? Kör en snabbrepetition:

Fredag: Trodde jag skulle dö vid 20:00, sov i en soffa tills klockan 03:00, rullade hem och sov lite till.

Lördag: Vaknar klockan 11, kommer på att jag ska hjälpa en vän att flytta (köpt lägenhet med sin dam, sablar vad vuxet). Kommer till hans lägenhet som ett yrväder med ett höganäskrus runt halsen (något sånt) runt 12 snåret. Då har de redan flyttat det mesta så jag ställer mig och ser dum ut. Sen bär det av, vi åker fram och tillbaka och fipplar med soffor (läs: jag tittar på medans de större barnen bär) och sängar. Jag får adoptera en soffa som är upplagd på blocket, vilken nu står i min lägenhet. Det soffan får mig att inse är följande: Min vägg i lägenheten är sned. VEM FAN HAR EN SNED VÄGG?! Kunde knappt sova igår på grund av detta. Soffjävel.

Tack för soffan Carl.

Appropå min låtförfrågan (Tack för hjälpen Anonymous, fast det gav mig ingen video involverande ett ägg) så tror jag att den heter "Starlight". Vilka som har gjort den är fortfarande ett gigantiskt frågetecken. "Varför?" undras runt om i detta avlånga land. Jo, det ska jag berätta: Det finns tydligen en grupp vid namn Muse som har gjort en nyare version av Starlight. Detta är den enda versionen av Starlight som går att hitta och den suger! Eller, suger vet jag inte riktigt, för jag lyssnade bara i 2 sekunder och insåg att det var fel låt. Jag tror det var gitarrer inblandade, kanske även en trumpet. Och trumpeter är ingenting som jag går igång på.

För att summera: Min helg var lika rolig som att byta strumpor och jag vet fortfarande inte vilken låt jag menar.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

men. är du helt hundra på att det är väggen som är sned och inte soffan då?

27/11/06 12:57  
Anonymous Anonymous said...

Haha, det tar sig när kommentarerna är roligare än inläggen. Då har man lyckats. Eller nåt.

28/11/06 00:16  
Blogger Gustav said...

Simon: Snackar du för skit? Komiken i inlägget var briljant... Eller, fan, nej.

Storbystadebebeisen_89: Det här med en sned soffa måste undersökas. Det skulle kunna vara, om möjligt, ännu mer irriterande.

28/11/06 02:15  

Post a Comment

<< Home