Wednesday, December 20, 2006

I kina bor kineser


Och ovanstående bild föreställer en björn. Han och blommorna är i färg, det är säkert något symboliskt. Ska sanningen fram så orkade jag inte färglägga resten, det tar på krafterna. Ungefär lika ansträngande som att tugga tuggummi samtidigt som man försöker spegla sig. Jag menar det går ju inte! Är man kille kan man inte göra flera saker samtidigt, det är säkerligen kliniskt bevisat. Om det inte är det så borde någon ta och göra det. Jag kan knappt steka bacon och knyta skorna samtidigt. Det är nog höjden av osimultanförmåga!

Såg en skön skylt när jag var ute och strosade (läs: försökte andas samtidigt som jag gick, tränade min simultanförmåga). På den skylten stod det faktiskt "20% kinesiska möbler". Jag tror att de är till 80% svenska också. Det kan även betyda att 20% av möblerna i affären är från kina, där det bor kineser. Det är ett faktum. Tyckte skylten var lite spexig, därav nämnde jag den. Finns även en annan trevlig skylt i Vasastan där det står "Mobiler: Köper, Säljer, Repar.", känns som att dom har skurit av det sistnämnda ordet lite väl tidigt?

"Hejsan, jag skulle vilja sälja den här mobilen"
"Vänta lite. Sådär, du får 20 kronor för den"
"Ursäkta?"
"Jamen, den är ju repad, det ser ju vem som hellst"
"Men DU repade den ju nyss!"
"Vet jag ingenting om, 20 kronor, take it or leave it"

Förövrigt stod tokfransen och hojtade i trapphuset igår. Efter det här inlägget börjar jag tro att vi är släkt, då allt jag skrivit ovan är ren och skär galenskap.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

tokfransen! haha ååh, det är nästan i love you-varning nu alltså.

20/12/06 05:42  
Anonymous Anonymous said...

I Gustav bor kineser, med långa bamburör. De fångar missionärer, och steker dem i smör.

22/12/06 04:33  
Anonymous Anonymous said...

Tack for intiresny Blog

4/12/09 11:47  

Post a Comment

<< Home