Wednesday, December 27, 2006

Hej hej hallå



Tillbaka på jobbet, det måste ju firas som aldrig förr! Korka upp champagnen och fram med de nakna flickorna, här ska det festas! Precis just nu står jag faktiskt och dansar en bugg av glädje på skrivbordet, tro det eller ej. Problemet med mig är att jag gillar att dansa, men jag ser ut som Elaine i "Seinfeld" när jag gör det. Jag ser alltså ut som en man med spasmer som slänger med sina extremiteter i alla världens olika riktningar. Ser säkerligen sjukt roligt ut, speciellt om jag (vilket jag lyckas med ibland) trillar rakt upp och ner.

Frågan man kan ställa sig är hur i helskotta man kan falla rakt och sen upp och ner samtidigt. Det har jag inget svar på, men jag lovar att jag klarar av det. Så duktig är jag! Det senaste som är nytt med världen är att vi har firat jul och är nu påväg för att ringa in ett nytt år (vilken dag som hellst). Jag har en god vän som är inne på dag nummer 8 på sitt supningskorståg, det är rätt imponerande med tanke på att vi har kommit upp i en viss ålder. Ja, vi är gamla som gatan (minst sagt). Dock är han ju ett år yngre än mig, så än kan gubben!

Med det sagt så har jag upplevt ett par sjuka fyllor nu på senaste tiden. Det jag kan komma fram till är följande: Mitt närminne är utomjordiskt när jag är D-rak. Då menar jag på så sätt att det är icke-extensiellt. Jag lyckades med en helt fruktansvärt skön grej förra fredagen, det som hände var följande:

Jag och en vän tar ut pengar
Vännen ger mig pengar
Vi går och köper kebab
Jag säger "Du, du är skyldig mig pengar förövrigt"
Vännen "Nej, jag gav dom till dig nyss"
Jag fortsätter "Nej, men jag har en jävla massa pengar i handen som jag inte vet hur jag fått"

Ett mirakel att jag hittar hem.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Låter som du har snälla, trevliga, smarta, snygga och generösa vänner. Själv kan jag bara fantisera om att få ynnesten att ha sådana fantastiska personer i min närhet.

27/12/06 06:53  
Blogger Gustav said...

Det där tar jag nog som en diss :P "Bara fantisera" - Böh!

27/12/06 07:03  
Anonymous Anonymous said...

Haha, "Böh" indeed.

27/12/06 07:45  

Post a Comment

<< Home