Friday, December 29, 2006

Gah!



Det här med stålmannen är ju alltid intressant, trist bara att allting redan är sagt. Jag såg filmen (Superman returns) häromsistens och man kan undra över följande saker:

1) Varför fladdrar hans mantel i rymden?
Jag har kommit fram till att hans mantel fladdrar i rymden i brist på annat att göra. Skulle jag vara en blå mantel vars enda funktion var att gömma mig på någon obefintlig area innuti en kostym skulle jag fan fladdra tills jag inte visste vad som var vad längre.

2) Om stålmannen får ståfräs, går hans string sönder?
3) När han flyger genom stratosfären, varför brinner inte hans kläder upp?
Hans string borde inte gå sönder om han fick ståfräs, det enda som skulle hända var att han fick sjukt ont i kuken. Varför? Jo, för att hans jävla dräkt inte ens brinner upp i stratosfären, that's why!

4) Ett par glasögon? Seriöst? JAG SER ATT DET ÄR HAN!!!
Varför ser man inte att det är han? Jo, för att alla invånarna i hela landet stålmannenland (eller vart de nu befinner sig) är helt dumma i huvudet. De skulle kunna bli rånade av en blind, enbent man armerad med en kam och tro att det var en terrorist. Stackars satar.

5) Varför ville jag säga "And superman returns - again" när jag lämnade tillbaka filmen?
För att jag är sjukt tråkig och hela tiden vill dra dåliga skämt.

Dagens höjdpunkt: Hade fått ett mail när jag kom till jobbet, detta gjorde mig exalterad och överlycklig! Dessutom hade vi KitKat på jobbet.

Dagens negativitet: Att någon girig jävel hade stulit alla KitKats efter lunch.

Förövrigt, vad fan är en "stripklubb"?

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Best. Post. Ever.

30/12/06 09:33  
Anonymous Anonymous said...

Best. Post. Ever.

30/12/06 09:34  
Anonymous Anonymous said...

hans mantel är väl röd och inte blå?

31/12/06 07:10  
Blogger Gustav said...

Simon:
Öh? Jag behöver smileys inblandade för att förstå sarkasm.

Lord_mandrill:
Alltså... Jo... Nu skäms jag.

3/1/07 04:03  
Anonymous Anonymous said...

:D:D:D:D WTF WTF OMG!!!11!!!:D

4/1/07 07:07  
Blogger Gustav said...

Simon:
Watch it, I be packin'.

4/1/07 07:20  
Anonymous Anonymous said...

2007 verkar gå lite långsamt än så länge, tycker du inte?

8/1/07 00:14  

Post a Comment

<< Home