Thursday, April 19, 2007

Screw you Mr. GPS!

Alltså, jag hade ju faktiskt tänkt att uppdatera i måndags om hur jävla tråkig han den där komikern är. Han som går vid namnet Özh Nüzhgen eller nåt. Han är ju så jävla tråkig att tiden faktiskt går baklänges, tänk att en komiker skulle bevisa faktumet att tidsresor är möjliga. Einstein släng dig i väggen. Men jag fick inte logga in här, så det blev inget. Tråkigt men sant.

Igår gled jag över till mina päron efter jobbet (för ovanlighetens skull) i hopp om att få gratis käk (Om gratis är godast, tänk er då en gott och blandat utan kostnad! SMASKENS!) och rita en bild till madcomics. Tji fick jag, direkt när jag kliver innanför dörren hör man "Kom här så ska du få se", det är farsgubben som är helt exalterad. Han är som ett barn på julafton för han har köpt en karta till sin GPS. Jag får äran att installera skiten.
Jag sätter mig ned med ett varningens ord:
"Läs igenom det här först, så du inte gör fel". Jag läser igenom allting och det står verkligen ingenting vettigt. Sen följer det "Gör man fel så är det pengar i sjön. Man får nämligen en kod att låsa upp en karta med, tar man fel karta går det inte att ångra utan att ringa till nån kundtjänst. Och det har aldrig hänt".
Sagt och gjort, jag börjar installera. När jag är klar så får jag en ny grej att läsa, de rätta instruktionerna. Dessa instruktionerna säger att jag ska göra något helt annat än jag gjort. Jag tänker till lite och försöker avinstallera det jag gjort. Detta tar för lång tid, så jag utgår ifrån att mitt sätt fungerar precis lika bra som vilket annat sätt som hellst. Det gjorde det faktiskt, fast jag börjar bli lite förbannad på datorn.

Följande steg var tydligen att registrera sig på deras hemsida för att binda koden (vilken jag ännu inte hade hittat) till sig själv. Tydligen var alla namn tagna och jag började bli lite uppstressad och upprörd över livet och allt som hör där till. Till slut hittade jag ett namn som ville fungera och jag försökte fortsätta. ICKE! Nu behövde vi uppdateringar till programet, så jag börjar ladda hem 53mb med en oerhörd hastighet av 40kb/sek. När detta var klart försökte jag köra uppdateringen. Detta fungerade inte, utan jag behövde ladda hem det igen. Fabulöst!
När jag började göra det undrade farsan vad jag höll på med. Jag tar upp pannan från keyboardet (jag hade parkerat den där i frustration) och svarade "Måste... Uppdatera... Internet långsamt". Vid det här laget hade jag alltså reciderat till en intelligensnivå av en neandertalare.
- "Men tänk om du gör fel" svarade far.
- "Det gör jag inte, men om det är så får du väl ringa supporten"
- "Det kan du glömma, jag tänker inte vara den första som gör fel"

Det där tyckte jag var oerhört festligt, han ville hellre slänga bort 3000 kronor än att erkänna att han gjort fel. Detta på grund av att han skulle vara den första som gjort bort sig. Efter mycket om och men och ett flertal svordomar senare så var allting fixat. Jag hade till och med slängt över kartorna till maskinjäveln i fråga (GPS:n). Trodde jag.
När jag försöker lämna föräldrarnas residens så hör man innifrån köket:
- "Det funkar ju inte"
- "Kolla manualen, jag går nu"
- "Det kan du glömma, min kompis har ju gjort det här"
- "Men ring honom då"
- "Nä, det här klarar jag"

Klockan 06:40 i morse ringer han och väcker mig och frågar hur han ska göra. Så, om ni någonsinn undrar varför jag kastat er båtGPS överbord, så vet ni nu varför.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sjukt sant! *nickar instämmande innanför två datastjärnor* Han är fanimej ingen komiker överhuvudtaget!

2/9/07 08:51  

Post a Comment

<< Home