Thursday, January 18, 2007

Sa ju på tosda'!


Jag pratade lite med en polare och han avslöjade något helt horribelt; Det var en tjej på 20nånting som hade slutat äta p-piller för hon tyckte det var dags att skaffa barn. Vad i helvete är det för stil? Jag är trots allt gubbe men jag skulle fortfarande gripas av ren och skär panik. Tror rent utav att jag skulle klätt av mig alla kläder och sprungit runt huset naken ett par varv, bara för att lugna ner mig lite liksom. Kanske tända eld på något. Typ mitt hår.

Kan tänka mig deras konversation:
Han :"Du älskling, det ligger tre använda graviditetstest i papperskorgen..."
Hon: "Mmmmm"
Han: "Vet du något om det?
Hon: "Japp, jag försöker bli gravid!"
Han: "Men du äter ju p-piller?"
Hon: "Nä, de har jag ju bytt ut mot Tulo"
Han: "Hmmm, I see... Det kanske du skulle berättat för mig?"
Hon: "Nä, det är mina Tulo, du får inte smaka"
Han: "Då har jag alltså ätit p-piller i en månads tid istället för Tulo?"
Hon: "Jepp"
Han: "Det förklarar förstås mina bröst..."
Hon: "Mhm"
Han: "När hade du tänkt att berätta det här då?"
Hon: "När du hade sagt att jag började bli tjock. Efter örfilen, förstås"
Han: "Ok, jag kilar ut ett tag. Vill du något kan du ringa till puben på hörnet"

Vettvillingar till människor! Nu blev jag dessutom grymt sugen på Tulo, jag får helt enkelt ta och nöja mig med bananen och mina
Extra
FRUIT FLAVOURED SUGARFREE GUM

Det här med barn känner jag inte riktigt är min grej faktiskt, inte för tillfället. Som ovanstående tecknade bild påvisar så skulle jag nog inte orka med alla frågor. Jag menar "Varför är sanden gul och stenarna grå?" skulle driva mig till vansinne! Eller ta "Varför är månen rund och inte fyrkantig?" som ett exempel. Försök förklara det på ett pedagogiskt sätt för en 2.5 åring. Kan nog bli rätt komiskt.

"Jo, av samma anledning som en boll är rund"
"Varför?"
"Jo, de aerodynamiska effekterna är... Mycket... Kolla! Jag hittade en femma bakom ditt öra, ska vi köpa piggelin?"
"Men piggelin kostar ju sex kronor!"
"Mutter, jävla ockerpriser, när jag var ung kostade de bannemig fyra"
"Pappa, vad är jävlar?"
"AAAAAH!!!"

Vilket leder mig till det självklara: Folk lär sig trick såsom "myntet bakom örat", "Jag har din näsa" och "Titta! En gris står bakom dig och gnäggar" för att kunna undvika barns frågor.

Och jag vet vad ni tänker, men jo, grisar gnäggar.

Stuffar loss!

Vad gör jag?! (Och... USCH!)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Skall jag vara ärlig blir jag lite orolig över att du lagt ner så mycket tanke på hur du ska kunna slippa förklara saker för dina barn. Framförallt eftersom den funderingen innebär att du på ett eller annat sätt funderar på att skaffa barn, vare sig det handlar om nästa vecka eller 2010.

18/1/07 08:17  
Anonymous Anonymous said...

ja kom igen nu gustav, nästa vecka!!

18/1/07 12:41  
Blogger Gustav said...

Åh, en gratis psykanalys! Tack, precis vad jag behövde!

Klart som korvspad att jag ska bli gravid i nästa vecka.

18/1/07 23:33  
Anonymous Anonymous said...

bra att du inte tog med bilden på mig, ser nämligen ut som ett riktigt fetto på den.

22/1/07 13:29  

Post a Comment

<< Home