Sunday, January 14, 2007

Måndag hela veckan



Igår när jag var ute och kämpade mot stormen medans haglet piskade mig som en sadist smiskar sin machokistiska älskare så kom jag och tänka på en sak. Det är fan inte löning förrän nästa torsdag, hur i helvete hade världen tänkt att jag ska överleva? Jag har ungefär lika mycket pengar som en kyrkråtta och det är allmänt känt att dessa är fattiga. Frågan är, om råttan inte bor i kyrkan, är den då mindre fattig? Man borde bli filosof.

Såg en bra serie i förra veckan som heter "The Mighty Boosh". Tror den hette så i alla fall. Rätt sjuk serie som handlar om två snubbar som häckar på ett Zoo. En av dem kan tydligen prata med djur, rätt makalöst om man tänker efter. För att ge en inblick i hur grym serien är tänkte jag berätta lite om skiten!
Ett av avsnitten börjar med att en äventyrare anländer till parken, han sparkar Zoo-chefen mellan benen och ber personalen ta hans väskor. Äventyraren har en mustasch, en mäktig sådan! En av huvudpersonerna har också en mustasch, vilken kan liknas vid ett skalligt marsvin, inte alls så imponerande.
Härnäst så berättar Herr Äventyrare om sina eskapader med ett skönt bildspel för personalen. Det handlar om att han åkt till en av polerna för att hitta en suspekt safir vilken är stort som ett ägg.
"Here you see a picture of me falling from a cliff"
"Luckily a wolf broke my fall"
"The wolf attacked me and after some wrestling I pulled out the gun I had hidden in my moustache"
Därefter åker de två Zoo-snubbarna till samma ställe för att hitta safirrackaren. Någonstans här spårar det och de kör en musikakt i full snöstorm och sedan blir en av dem kidnappad av ett gäng dvärgar i kåpor medans den andra hänger med en isbjörn. Briljant!

Sidnotering: Nu är mitt hår tillräckligt långt för att göra en "Chippen" fläta. Dags att klippa sig.

3 Comments:

Blogger Gustav said...

Oddsen för att det där är automatreklam är vadå? "Interesting content". Jovisst!

15/1/07 04:36  
Anonymous Anonymous said...

Eller hur, det är ju en klar lögn.
Mitt tips är dock: Gör en fläta och spar! Man vet aldrig, du kan ju bli omotiverat värvad till Roma, du och Chippen är väl ungefär på samma nivå när det gäller att "joxa med trasan"?

15/1/07 05:03  
Anonymous Anonymous said...

alltså, serien låter hur ju verkligen hur bra som helst.. men du glömde berätta vilken kanal den går på?

16/1/07 00:43  

Post a Comment

<< Home