Friday, January 12, 2007

Bland växter och bondlurkar


Fan, man kanske skulle ta och uppdatera lite oftare? Jag menar, jag kan ju bara skriva massa skit som brukade. Som nu, jag hörde precis från en arbetskollega att det var nån donna som blivit förlamad efter sex. Det man vräker ur sig då är självklart:

"Vafan, jag trodde det var naturligt"
"Vissa har ju till och med hamnat i koma"
"En tjej tappade håret"

Nä, men nyheten i sig var ju intressant. Jag har alltid undrat hur det kommer sig att folk blir förlamade, innan det här trodde jag att det berodde på nervskador i ryggraden. Tänk så fel man kan ha.

Så, vad är uppe i mitt liv? Ikväll så är det middag hos "Blitzkrieg Nisse". Varför kallar jag honom så? Ja du, det undrar jag också. Jag undrar även varför jorden är rund och varför Herr Pumpernickel har fått för sig att kalla mig Bulten. VARFÖR HETER JAG BULTEN!? För i helvete herr Pumpernickel!!! Jag vägrar heta Bulten. Var det inte så den där elaka rödhåriga killen i "Vinterviken" hette? Det här måste jag åtgärda på något sätt... Bulten måste väck!

En liten sidnotering är att mitt förtroende för mänskligheten har dalat. Detta beror helt enkelt på att nån sjukt irriterande snubbe stal min mobil. Så fruktansvärt nesligt, nu har jag ingen klocka. Ej heller har jag ett medel för att skicka fyllesms! Dock så har jag en oerhört elaborerad plan för att jävlas med killen.

Min mobil var nämligen operatörslåst och dryga fem år gammal. Om ni sett trasdockorna (dom är trasiga och knasiga) så kan ni föreställa er hur min mobil såg ut. Ena hörnet saknades, antennen såg ut som att den hade varit med i ett knivsagsmål med en orangutang och batteriet gick bara att få loss om man använde ett verktyg, såsom en gaffel eller kniv.

Tillbaka till planen; då den är operatörslåst så måste han hålla på och mecka, ELLER, så köper han ett Telenor kontantkort och tror att allt är frid och fröjd! Men nu kommer det genialiska: Jag har inte spärrat mobilen än. Så han tror säkert att den funkar som ett klockverk. Men men, dagen kommer då jag spärrar den. Kanske ikväll, kanske imorgon. Jag är som Fantomen, man vet aldrig när jag ska slå till.
Vid närmare eftertanke så var den där planen jävligt dum. Den verkliga anledningen var att jag inte hade mitt IMEI(!?) nummer på fyllan och därav inte kunde spärra den. Jävla nummer, komma här och moppsa upp sig.

Förövrigt sa jag till fröken konstapel i telefonen att han var "Latinoamerikan". Tror nog jag glott för mycket på TV.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jahadu Bulten Mageri.
Undrar om rånaren var nöjd med sitt byte?

"Yes, jag lyckades råna den enda tjommen i innerstan som hade stenåldersmobil... Den här kan jag säkert få 50 spänn för!"

Fast å andra sidan kanske han bara snodde den för att vara elak mot dig, och i så fall är det väl ingen mening med att spärra och ha sig.

12/1/07 08:06  
Blogger Gustav said...

Som sagt, tappat en del förtroende för mänskligheten!

Tror han mest var rädd för att jag skulle använda den som vapen ifall handgemäng utbröt.

12/1/07 08:11  

Post a Comment

<< Home