Thursday, February 15, 2007

Title

Nu har inte jag uppdaterat på ungefär tre år. Eller rättare sagt några dagar, men för vissa kan det säkerligen kännas som tre år. Folk som har helt bizarr tidsuppfattning det vill säga. Finns det människor med så skev uppfattning? Jag tror fan det, det är ungefär som när man ska träffa någon.
"Vi ses om 20 minuter där då?"
"Nä, vi kör på 45, jag ska duscha."
"Ok, 45 minuter"
Två timmar senare dyker människan upp blöt i håret, allmänt tilltuffsad och lite tjockare än vad man kommer ihåg den som. Kanske är det för att man träffade människan för 5 månader sedan och personen har blivit gravid. Vad i helvete mumlar jag om?

En ovanlig sak har hänt mig faktiskt. Jag har en rispa på hornhinnan vilken förhindrar mig från att använda lins i vänsterögat. Det suger lika mycket som en trimmad dammsugare med tillhörande V8-motor från Claes Olsson. Jag är alltså halv-blind på ett av ögonen. För att ni ska förstå hur jobbigt det är så kan ni vira in huvudet i plast. Gärna genomskinlig, annars ger det inte den önskade effekten jag vill uppnå. När ni har virat in huvudet i plasten kan ni stoppa in en gaffel i ena ögat, för att förstå smärtan. Efter ni gjort det kan ni ta en huvudvärkstablett, för den smärtan ni upplever är mycket värre än min.

När ni utfört ovanstående steg så kan ni slå foten i ett stolsben, för det gjorde jag nyss. Dock borde ni göra detta innan ni har tagit värktabletten (mot värk, inte för) för att optimera sympatin ni känner gentemot mig. Som om inte detta var irriterande nog så bör ni slå käken ur led bara för att sätta den på plats igen. Men inte helt på plats, bara nästan. Så att varje gång ni rör käken ned eller åt sidan så knastrar det lite härligt. Ljudet kan liknas vid ett tomtebloss, fast med ljuddämpare.

När ovanstående är upplevt så kan ni börja röka, enbart för att få slut på cigg. För jag har inga cigg kvar nämligen. Det jag har är "provsnus", vilket ett företag har skickat till mig. Dosorna är märkta med "X" respektive "W" och är från en avsändade vars namn var oläsligt. Känns så jävla säkert att köra in en sån under läppen, jag kan lika gärna ringa labbet för biologisk krigsföring och fråga om de har nåt festligt virus att smitta mig med.

Nä, nog med gnällandet, nu ska jag vara glad. Sådär, nu är jag lycklig som få. Ungefär som en lotterivinnare på prozak.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kändes som en peak angående tidsuppfattningen. Sen kan du sluta rispa ditt öga för bövelen.

15/2/07 12:50  
Anonymous Anonymous said...

hahahaha, du har också blivit drabbad av reklamspam ser jag! :D vad populära vi måste vara..

19/2/07 12:34  
Blogger Gustav said...

Carl: Du kan dock inte bli gravid. Så ta åt dig i måttliga mängder

Johanna:Inte den där jäveln igen! Han gör reklam för djursex på rullande band häromkring. Tror han är hemligt förälskad i mig, vem är inte det i och för sig?

20/2/07 00:03  

Post a Comment

<< Home