Tuesday, January 30, 2007

Årets första månad har startat chockartande bra!




Så, nya blogger erbjuder typ bara labels. Vad i helskotta ska jag med sånt till? Allt jag skriver om hamnar ju under idioti i alla fall. Kanske att man kan lägga ett superlativ innan ordet så att det får lite mer effekt. Exempelvis "Utomjordiskt idiotiskt" eller "Enastående idioti", det kommer bli fantastiskt! Kan se det framför mig nu, minst 2 personer som står på dansgolvet och headbangar i takt till Agnes Carlssons senaste hit, "Ingen vill veta att jag gjort ett nytt album", en remix av tröjskiten som påtvingades folks öron för ett antal somrar sen. Allt för att fira att jag kan använda LABELS!!! TJOHEJ!!!

Förövrigt verkar inte å, ä och ö fungera ute i kanten heller. Så taxioperatören kan känna sig fett blåst på ett vettigt namn. Inte direkt så att han bloggar i vilket fall, jävligt onödig link om du frågar mig. Ungefär som att länka till en sida som kräver password, tillför inte någonting till något! Börja blogga igen David, din bittra son av en galosch.

På torsdag går mitt abonnemang ut, så jag kontaktade tre igår. Det gick fantastiskt, efter 50 minuter så svarade dem och samalet tog totalt 40 sekunder.
"Tjenare, jag har skaffat ett tre-abonnemang, kalas va?
"Haha, öh?"
"Jo, men nu är det så att det går ut i slutet av månaden så jag bad om att mitt gamla nummer skulle porteras. Den gamla operatören var Vodafone, ena riktiga busar"
"Ok, vad var ditt nummer?"
...
"Vi har inte fått in någon sån order"
"Inte? Men det stod ju i bekräftelsebrevet jag fick? Och i orderbrevet för den delen."
"Ta numret igen"
...
"Nä, det finns inte. Du får gå in på Tre.se imorgon och fixa det"
"Visst, låter kanon. Jag gör så, jag skriver att det ska flyttas och sen hör jag av mig?"
"Precis"
"Fantastiskt, tja!"

Något i stil med det i alla fall. Aningen underdrivet faktiskt. Anywho, nu är det ju så att den tjänsten inte fungerar! Tidigare i dag fick jag meddelandet "Tjänsten inte tillgänglig för tillfället, försök senare". Nu KAN JAG INTE ENS KLICKA PÅ FORTSÄTTKNAPPEN! Jävla skitknapp!!! Palla att bli upprörd över en knapp? TYDLIGEN!!! Oj vad mycket stora bokstäver, "caps" brukar folk säga. Jag håller inne shift eftersom jag tycker att capslock är en av de mest överflödiga knappar som någonsinn har funnits. Vem har använt den? Den som uppfann den, när tänkte han att han skulle behöva den?
"Mmm, den här knappen är bra när man ska skrika på folk över internet"
"Men du, internet är inte uppfunnit än."
"Petitesser."

Som om det här vore nog, ICKE! En fax ringer mig vart 10:e minut och piper! PIPER!!! Jag ska fan uppfinna någonting så att om någon lyfter på en faktisk telefonlur så ska den spela en låt istället.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag hade något att säga, men jag glömde bort det.

Kanske att det inte heter "caps" utan vetikaler

30/1/07 11:36  
Blogger Gustav said...

Häng med! Det finns inte en jävel som säger versaler i den stora rymden som är internet.

Man säger saker såsom: ROLF... Eller vänta nu här...

30/1/07 22:55  

Post a Comment

<< Home