Wednesday, February 07, 2007

"Don't copy that floppy"




Antipiratbyrån bör lätt tänka över sina reklamfilmer och anställa nedanstående reklamfirma för jobbet:

OvanligtMedEnYouTubeLänk

Tror förövrigt att den videon ledde till Sovjetunionens fall.

För att klaga lite tänkte jag dra min morgon; Jag kliver upp 06:15 som i ett töcken. Eller snarare, jag tänkte:
"Varför i helvete ska jag upp nu?"
"Äh, jag skiter i det här"
"Nä, jag ska fan träna"
Därefter klev jag upp och töcknet uppstod. Eller kvarblev. Vad är ett töcken förövrigt? Anywho, jag gjorde mig iordning lite kvickt, satte kepsen på huvudet och knallade ner mot bussen. Det den gör är att den åker förbi mig lite slappt när jag väntar vid övergångsstället. Det värsta var att bussen var 2 minuter tidig! Detta resulterar givetvis i att jag får vänta i åtminstonde 10 minuter på nästa buss. I minus 28 grader. Det kan även ha varit 45, jag är osäker. Bussen kommer, 2 minuter sent till mitt förtret. Detta kommer självklart leda till att jag missar min anknytande buss med 2 minuter. Så där får jag stå, IGEN, och vänta på bussen. Den här gången står dock bussen där, den ska gå om 14 minuter. Det värsta är att man ser chauffören sitta bland baksätena lite stelt och smutta på en kaffe medan jag står i kylan och fryser. Vid närmare eftertanke var det nog en minus 64 grader eller så.

Så, för att summera:
Jag gick upp 40 minuter tidigare.
Jag fick stå och frysa arslet av mig i dryga 30 minuter.
Samt att jag anlände 35 minuter tidigt till jobbet och fick rulla tummarna.

Fick även i mig 2 koppar kaffe extra innan jobbet, så nu har jag koffeinöverdos och tror jag är Skurt.

Labels:

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åhh, jag tycker synd om dig som fick stå ute i minus 64 grader.. :( Håll ut, snart är det sommar! men en sak är lite skrämmande: vad faaan är labels? jag fattar ingenting!!! är det bara jag eller..?

7/2/07 06:02  
Blogger Gustav said...

Hej hej hallå dagboken! Nu ska vi förklara labels, det är inlägg som lägger sig under en viss kategori. Sedan ska jag kunna länka till dessa kategorier i fältet ute till höger och därav kunna ha vissa poster under t.ex. "Musik" eller "Porr" eller vad det nu kan tänkas vara. Antagligen porr.

7/2/07 06:07  
Anonymous Anonymous said...

Tycker hela label-systemet verkar vara ett plagiat på konstellerporr. Just det.

7/2/07 06:32  
Blogger Gustav said...

Du tycker ju bannemig att allting är ett plagiat på konstellerporr!

"Du, Gustav, jag såg en artikel i AB om ett stycke konst som var i form av en penis."

"Hörru, kolla här. En giraff som tar på sig själv medans han får äpplet i huvudet och tänker "Åhå, gravitation". Som Newton. Newton är alltså ett plagiat från..."

Dock så mailade jag ju faktiskt blogger och bad dom kolla in din hemsida för lite designtips.

7/2/07 06:39  
Anonymous Anonymous said...

Är det ett nutidsfenomen att bussar kommer för tidigt eller var det så när man var lite. Kommer inte ihåg, förvisso kunde man inte klockan när man var liten. Sen fanns det inget internet så man hade egentligen ingen riktig referens till när bussen skulle gå. Sen kan ju ens klocka gå fel då jag inte har någon sån där satellitklocka som får tiden från MIR eller nåt annan obskyr rymdsak. Det finns en satellit som heter KH-11 men det är förvisso en spionsatellit. Den kan zomma in på en enskild soldat men den visar bara i svart/vitt. Läste om den i illusterad vetenskap nån gång i yngre tonåren. Sjukt att man kommer ihåg sånt. Så där jag svarade på min egen fråga men tjolahopp så syns vi i framtiden.

8/2/07 01:41  
Blogger Gustav said...

Men alltså, vi tar buss 40 som exempel. Efter klockan 22 kommer den ALLTID 2-4 minuter tidigt, före klockan 22 kommer den ALLTID 2-8 minuter sent. Kan även vara nästa buss som är tidig.

Ska hacka mig in på den där satelliten med hjälp av min mobil så att jag kan ha stenkoll på bussjäveln.

8/2/07 01:56  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker hela tids-systemet verkar vara ett plagiat på konstellerporr.

8/2/07 06:59  
Anonymous Anonymous said...

You write very well.

11/11/08 04:31  

Post a Comment

<< Home