Thursday, November 06, 2008

Jamen varför inte

Trillade in på jobbet vid 7 snåret, glad i hågen och med en macka för dryga 108 spänn från Seven Eleven i jackfickan. Det var när jag kom in på tredje versen utav mitt nynnande på Gotham City av kiss-killen (vars namn jag ej kommer ihåg) som jag fick för mig att jag skulle uppdatera bloggen.

"Man kanske ska hitta på något" - så tänkte jag igår när jag såg den vackra solnedgången vid fyra. Så jag och Simon bestämde oss för att dra ut på äventyr, eller inte så mycket äventyr som att gå till stammisbaren och ta ett par kalla.

Väl mött så bestämde sig Simon för att backslick på 18-åriga wannabes och militanta bartenders som ollar fönster inte var kvällens grej. Vi gick någon annanstans, även fast jag blev ditdragen i fotknölarna skrikandes som en fem-åring som inte fick lördagsgodis på en tisdag.

Hittills var det inga problem, läget var glatt och vi beställde mat. Vi beställde indiskt på ett hak som enligt hörsägo hade korvstroganof på menyn för bara en dryg vecka sen. Det var ett vågspel sällan skådat.

Maten kommer in och jag blir förvånad över att salladen bestod till viss del utav rödlök, jag lär mig aldrig. Jag är ungefär lika lätt att lära som det är att få en gammal hund att spola efter sig. I vilket fall, maten gick ner med en sisådär 4 Heiniken på fat och Simon dissade salladen. Med största sannolikhet för att den innehöll spår av nöttigheter.

Därefter begav vi oss ut i natten för att hitta på nytt bus. Det är här den egentliga anledning till mitt utbrott på bloggen kommer. En vansinnigt intelligent bartender. Han ber om leg - fine, folk ber mig om leg. Jag blir leggad lika ofta som Linda Rosing försöker hålla sig kvar i rampljuset, det är liksom inga konstigheter. Han tittar på legget och mumlar något, en konversation uppstår

- Jamen, åttiotvåelvatretton, det är väl inga konstigheter
- Men hur gammal är du?
- Jo, jag fyller år om en vecka
- Ja, men hur gammal är du?
- Om en vecka blir jag tjugosex
- Ja, om en vecka ja!
- Va?
- Om en vecka!
- Ursäkta?
- Här är det tjugotre
- Jaha, jag är tjugosex.

Fan-fucking-tastic!

2 Comments:

Blogger Graze said...

Äntligen...
du får fan lära dig att uppdatare oftare


Ha det bra Kram

9/12/08 16:23  
Blogger Jocke said...

jag kan skriva gästblogg "allt som gustav ältade under nyår" skulle inlägget heta.

5/1/09 04:32  

Post a Comment

<< Home