Sunday, June 15, 2008

Coolert and the gang

Jag har en god vän som en dag vill döpa sitt barn till Coolert, tror inte könet spelar nån större roll. Däremot andra och tredjenamnet lär påverkas, Lars Roland eller Lisa Rosita. Då kommer personen i fråga heta Coolert L R (Eller). Det hela är rätt festligt och jag såg precis detta barn utanför mitt fönster.

Han hette nog Coolert, han såg ut som en. Adidas, 11 jordsnurr och allmänt bakom flötet. Han hade inte alla DVD-skivor i Lost-samlingen så att säga. Han saknade helt enkelt en åra i intelligensroddbåten och motorn var på reparation.

Vad får mig att anta detta? Jo, han försökte sig på en baksnus. EN BAKSNUS! Vem i helvete försöker sig på en baksnus när han är 11 såvida han inte bor i en lappkåta och det enda som finns att göra i byn är att sticka tröjor med batman motiv?!

Efter ungefär 5 sekunder så började såklart ungen spotta och fräsa, han lät som en katt med hårboll som fått en flaska redbull uppkörd i röven. Sen kom svordomarna och den briljanta idén att skölja munnen! Han gick runt kiosken och köpte med sig diverse saker som han tyckte skulle hjälpa. Det bästa scenariot var när han stoppade in en refresher i käften för att ta bort smaken.

VEM FAN STOPPAR IN EN REFRESHER I KÄFTEN EFTER EN BAKSNUS?!! Det är ju här man förväntar sig att han ska börja springa i cirklar och bli grönare och grönare i ansiktet. Detta hände tyvärr inte, för han hade även köpt en cola. Ett jävligt intelligent sätt att skölja munnen om du frågar mig. Min tandläkare har alltid rekommenderat att skölja samt gurgla med cola efter varje tandborstning.

Ja ja, boys will be boys och det resulterade ju i ett blogginlägg. Vilket i sin tur är rätt fantastiskt. Typ som Clark Kent utan glasögon.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Cola och refresher torde ju betyda en 25 sockerbitar i munnen på en gång ungefär. Freshness!

16/6/08 00:56  
Blogger Gustav said...

Ja, det var ju en förjävla intelligent lösning på problemet. Dessutom förstår jag inte hur en refresher ska hjälpa... Alls.

16/6/08 06:00  

Post a Comment

<< Home