Wednesday, April 09, 2008

Bott i en manchesterkostym mellan Oktober 2007 och April 2008



Nu ska jag förtälja en historia. En historia som är så gripande, så imponerande och sorglig att alla inblandade parter kommer att fälla en tår. Detta är historien om varför JAG, av alla människor på denna fyrkantiga jord, bloggar just idag.

Det hela började med en stillsam strosning mot tunnelbanan. Under ett relativt kvickt samtal med min bror blir jag attackerad. Attackerad av en röksugen blond jävel som inte har någon som hellst moral. Han bad mig om en ciggarett. MEDAN JAG PRATAR I TELEFON! Vad fan är dealen med det? Jag borde kört upp en banan i näsan på honom, men eftersom jag hade slut på bananer, fick han en cigg. Förjävligt. Detta kommer jag att vara irriterad på tills mina räkningar från 3 slutar inkludera avbetalning på mobilen. Jag köpte fanskapet för 13 månader sen, det borde vara över snart!!! Fan.

Jag missar första tunnelbanan hem på grund av en tjockis, en sån där som tar upp 2 filer på motorvägen, i rulltrappan.
"Great, fyra minuters extra väntetid på grund av en obskyr byggnad i rulltrappan", tänker jag.

Tåget rullar in som det ska, jag mår bra nu (stämningen ligger i luften). När jag kommer till "Old Town", som man så hippt kallar det i fel kretsar, så ser jag mitt anknytande tåg på andra sidan. Dörrarna tar för evigt på sig att öppnas, bredvid står en barnvagn. Det är då det händer. En pytteliten människa, en cirka 120 centimter lång tant, tränger sig före mig. Dörrarna öppnas. Hon springer för allt vad hon är värd!!! Hon springer som en kobent jävla koala med inopererad höftkula! Desperat försöker jag springa runt människan, men det är en barnvagn i vägen! Då hon moloket tittar mot dörrarna som stängs tittar jag upprört upp i luften och suckar.

Ni förstår, jag som stockholmare, fungerar inte så. Om jag springer mot en tunnelbana, vilken jag missar, så fortsätter jag springa. Typ "Här joggar jag lite casual i tunnelbanan, bry er inte om mig".
Detta GÅR inte när man sprungit från ett tåg mot ett annat! Alla i hela tunnelbanan vet att jag missat det, de kommer åka hem och blogga om eländet!

// Haha, jag såg en kille på tunnelbanan som försökte komma på tåget. Men han blev "trainblocked". Fyfan vad roligt, ni skulle sett honom. Han såg ut som en skev bäver när han försökte komma fram! Ungefär som Mora Träsk, vi kan inte gå under tanten, vi kan inte gå över den. Det roligaste av allt var att han försökte se så jävla alldaglig ut efteråt! Tittade upp i luften och visslade eller nåt, som att ingen sett! //

Jävla bloggare, komma här och moppsa upp sig.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har hört att den där snubben som blev trainblocked drog ut och schtekte sen.

10/4/08 00:27  

Post a Comment

<< Home