Friday, October 12, 2007

06:06, en bra tid helt enkelt

Då kan man få för sig att uppdatera bloggen. Jag är förjävligt trött och sitter på jobbet och filosoferar. Det jag undrar är om inte Skurt, den oidentiferbara gröna broccolibiten, är Crazy Frogs föregångare. Vad hände med honom? Skurt alltså, inte den där irriterande jäveln som sjöng "Dingadingding" i varje reklampaus och ringsignal. Jisses vad jag avskydde honom.

Från en sak till en annan - jag jobbar som sagt. När man jobbar genererar man skatt till staten, det diggar jag stenhårt. Mina pengar går till bra saker, såsom kommuner och polis.

Så här står det i Metro:
Miljon satsas mot barnporr på kommunens datorer.

Jaha.
Kan se det framför mig: Ett gäng femtiotalister som sitter och spelar Counter Strike, lyssnar på Crazy Frog versionen av "Snuten i Hollywood" och surfar nakenbilder hela dagarna. Jag menar, de verkar ju ha stenkoll. Imponerande satsning.

"Hej, jag heter Skurt". Ja jävlarimig, snacka om respektingivande.

Läser nedanstående i Aftonbladet:
Kvinna hittad död i Skärholmen
Man gripen i lägenheten - misstänks för mord
– Jag har dödat en kvinna.
Så sa mannen när han ringde polisen vid 16-tiden i eftermiddags.
Nu sitter han gripen misstänkt för mord.

Är han verkligen misstänkt?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home